برزیل دو روز بدون پلیس

برزیل دو روز بدون پلیس

پلیس فدرال برزیل برنامه اعتصاب دو روزه خود را در اعتراض به افزایش نیافتن دستمزدها طی هفت سال گذشته، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، جونز بورخس لیل رییس فدراسیون ملی پلیس فدرال برزیل با اشاره به تصمیم اجرای این اعتصاب که فردا پایان می یابد، گفت: در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم و همه نیروهای پلیس در سراسر کشور دو روز آینده دست از کار می کشند.

وی با اشاره به اعتراضات همکاران خود که ازعدم افزایش حقوق هایشان در هفت سال گذشته گله مند هستند، افزود: ما باید چندین برنامه مختلف را در سال جاری اجرا کنیم و امیدواریم مجبور به توقف اجرای این برنامه ها تا زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، نشویم که ۱۲‍‍ژوئن (۲۲ خرداد) آغاز می شود.

حدود یکصد تن از نیروهای پلیس روزگذشته در برابر ساختمان محل استقرار مقامات محلی تامین امنیت جام جهانی فوتبال در سائوپائولو تظاهرات کردند. اولین بازی جام جهانی سال ۲۰۱۴ بین برزیل و کرواسی در سائوپائولو برگزار می شود.

تظاهر کنندگان شعارهایی به انتقاد از معیارهای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در مورد پلیس فدرال استاندارد پرداختند که شامل معیارهای سخت گیرانه امنیتی است.

نیروهای پلیس برزیل می گویند تنها ۳۰ درصد از افسران در زمان اعتصاب دو روزه همکاران شان به فعالیت های خود ادامه می دهند.

بروخس گفت: سیستم تامین امنیت برزیل به اصلاحات نیاز دارد و ما از منابع کافی برای تضمین امنیت مردم برزیل برخوردار نیستیم در حالی که تامین امنیت گردشگران خارجی دشوارتر است. انتظار می رود برزیل در یک ماه زمان برگزاری جام جهانی میزبان ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی باشد.

به گفته بورخس با وجود وسعت سرزمینی برزیل، این کشور تنها ۱۰هزار نیروی پلیس فدرال برای تامین امنیت فرودگاه ها و مرزها، بناهای عمومی و صدور ویزا در اختیار دارد.

وی افزود: این نیروها همچنین باید امنیت خانم ˈدیلما روسفˈ رییس جمهوری برزیل و وزرای کابینه را نیز تامین کنند.

هر یک از ۲۷ ایالت برزیل دارای نیروی انتظامی و نظامی فدرال است.

ˈلوئیس ایناسیو لولا داسیلواˈ رییس جمهوری پیشین برزیل یک دهه قبل گفته بود قصد دارد از طریق تغییراتی در قانون اساسی تشکیلات امنیتی عمومی واحدی را به وجود آورد اما این طرح به سرانجامی نرسید.

اعتصاب دو روزه نیروهای پلیس فدرال در حالی صورت می گیرد که شهرهای مختلف این کشور صحنه اعتراضات مردمی به دلیل هزینه های فراوان جام جهانی ۲۰۱۴ است.

برزیل باید ۱۱ میلیارد دلار برای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ هزینه کند اما بسیاری از مردم این کشور می گویند سرمایه گذاری ها در بخش بهداشت و درمان، تحصیل و حمل و نقل باید اولویت های مهم تری باشد.