احتمال اختلال در پروازها به دلیل برج تولیپ لندن

برخی نامش را خیارشور گذاشتند و عده ای هم به مسخره می گویند که طرح این برج از الگوی معماری ذهن فروید گرفته شده است. اما سکوی دید باز این برج که توسط نورمن فاستر برای جذب گردشگر به لندن طراحی شده در معرض انتقاد گسترده و نارضایتی فراوان قرار دارد.
سکوی برج در بالای برج تولیپ قرار گرفته و ثابت نیست اما به گفته کارشناسان فنی فرودگاه لندن سیتی این برج احتمالا منجر به اختلال در فعالیت واحد برج مراقبت پرواز می شود.
گاردین به نقل از برخی مسئولان گفت حالا کار ساخت برج تا ارتفاع ۱۰۰۰ پا (۳۰۵ متر) متوقف شده تا نتایج ارزیابی درباره احتمال تاثیر این برج بر رادارهای فرودگاه واقع در شش مایلی آن اعلام شود.
نورمن فاستر، طراح برج گرکین و مقر ۱.۳ میلیارد یورویی شبکه بلومبرگ در اروپا طرحی برای ساخت یک سکوی متحرک دایره ای شکل در فضای شیشه ای سه متری ارائه داده است. بازدید کنندگان این برج می توانند از طریق این سکو به مدت ۸ دقیقه به دور برج بچرخند.
مقام های فرودگاه لندن سیتی می گویند که باید با اداره کنترل ترافیک هوایی کشور درباره تاثیرات احتمالی این برج روی رادارها صحبت کنند. حرکت سکوی دایره ای شکل مستمر بوده و بر روی سیستم استاتیکی سازه تاثیر اندکی می گذارد. کار طراحی ساختمان برج را شرکت صفرا گروپ انجام داده است. این شرکت که متعلق به یوسف صفرا میلیادر برزیلی است برج گرکین را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۷۲۶ میلیون پوند خریداری کرد.
چندین رستوران و بار و سالن مطالعه بر فراز آسمان در این برج ۱۲ طبقه ای قرار دارند. ارتفاع برج دو برابر ارتفاع چشم لندن است و بدین ترتیب مرتفع ترین نقطه گردشگری در پایتخت انگلیس به شمار می رود. طرح ساخت این برج در ۱۳ نوامبر علنی شد که نارضایتی ساکنین منطقه را به دنبال داشت.