کامرون: تلاش می کنم یک ائتلاف ملی برای مبارزه با افراط گرایی بسازم

دیوید کامران طی دیدار با نمایندگان جامعه مسلمانان انگلستان در انجمن جدیدی درباره راه های مقابله با تروریسم – عکس از خبرگزاری فرانسه

دیوید کامران طی دیدار با نمایندگان جامعه مسلمانان انگلستان در انجمن جدیدی درباره راه های مقابله با تروریسم – عکس از خبرگزاری فرانسه

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز گذشته اعلام کرد که « جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان، برای اولین بار در تاریخ بریتانیا، در یک دسته متمایز طبقه بندی خواهد شد».

منابع آگاه در لندن گفتند: «این گام جنایات اسلام هراسی را معادل سطح یهودی ستیزی (دشمنی با یهودیان در بریتانیا)  قرارمی دهد». کامرون همچنین وعده تخصیص یک بودجه جدید برای افزایش امنیت در اطراف مؤسسات مذهبی را داد.

این اقدام کامرون، قبل از دیدار وی با نمایندگان جامعه مسلمانان در انگلستان، در یک سمینار جدید درباره راه های مقابله با تروریسم صورت گرفت.

کامیرون که نشست انجمنی در مورد بررسی راه های مبارزه با افراط گرایی را افتتاح می کرد، توضیح داد که علاقمند است یک اتحاد ملی بر علیه افراط گرایی تشکیل دهد. وی همچنین گفت : «مسلمانان بریتاینا باید بدانند که ما از آن ها در برابر کسانی که تنفر از اسلام را گسترش می دهند حمایت می کنیم، وبه کسانی که می گویند مسلمانان احساس نمی کنند که شهروندان بریتانیایی هستند، پاسخ می دهیم. می خواهم که پلیس بر ضد کسانی که دیگران را به علت دینشان مورد آزار و اذیت قرار می دهند، تحرک بیشتری داشته باشد».