جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در این هفته با چالش‌های سختی در سازمان ملل روبروست که مهمترین آنها اولین حضورش در کنار رهبران جهان به همراه دختر سه ماهه او است.

به گزارش الشرق الاوسط، آردرن ۳۸ ساله پس از رسیدن به قدرت در ماه اکتبر، تیتر اول روزنامه‌ها و اخبار جهان را به خود اختصاص داد.
او پس از بی نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان، دومین نخست‌وزیر منتخب مردم است که در دوران نخست‌وزیری خود صاحب فرزند می‌شود.

آردرن جوانترین نخست‌وزیر نیوزیلند و اولین زنی است که در دوران نخست‌وزیری خود مرخصی زایمان گرفته است. جاسیندا به عنوان نماد پیشرفت زنان تلقی می‌شود.

نخست‌وزیر نیوزیلند در عین حال که خود را برای اولین سخنرانی در سازمان ملل در روز پنج شنبه آماده می‌کند، با دشواری‌های سفر طولانی مدت با نوزاد خود نیز مواجه است. این در حالی است که ۱۳۰ رهبر جهان و ده‌ها نخست وزیر در سازمان ملل حضور خواهند داشت.

نیف تی آروها، دختر سه ماهه آردرن از شیر مادر تغذیه می‌کند، به همین دلیل جاسیندا نمی‌تواند مدت طولانی از فرزند خود دور باشد. کلارک جیفورد همسر آردرن در این سفر در کنار وی خواهد بود.

آردرن روز جمعه در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «من بسیار خوش‌شانس هستم و یک شبکه پشتیبانی بسیار عالی را در کنار خود دارم. من می‌توانم نوزاد خود را با خود به محل کارم ببرم. در بسیاری از جاها این امکان وجود ندارد. اگر این فرهنگ وجود نداشت که مادران و فرزندان آنان بخشی از فضای کاری هستند، نمی‌توانستیم چیزی را تغییر دهیم. تنها کاری که من انجام دادم این بود که طرز تفکرمان در خصوص این مسئله را تغییر دادم و از این بابت احساس خوشبختی می‌کنم، چرا که توانستم در جایی مثمرثمر واقع شوم.»

رئیس جلسه سازمان ملل به حضور نوزاد در این نشست اشاره کرد و گفت: «کودک بسیار آرامی است»، آردرن نیز در جواب وی گفت: «ساعت ۳:۳۰ صبح این‌گونه نبود.»