یک زن مسلمان موجب دستگیری مغز متفکر حملات پاریس شد و یک زن مسلمان دیگر با او کشته شد

عبد الحمید اباعود – عکس از الشرق الأوسط

عبد الحمید اباعود – عکس از الشرق الأوسط

یونس (۱۵ ساله)، که برادر عبد الحمید اباعود است گفت باز خواهد گشت تا برای برادرش که به دست نیروهای امنیتی در اروپا کشته شد، انتقام جویی کند. پلیس اروپا (یوروپل) تماس هایی را رصد کرد که یونس از سوریه با خواهرش یاسمینا می گرفت و این پیام را به او داده بود.

در همین راستا، برخی منابع تحقیقاتی در پاریس فاش کردند دو زن مسلمان عبد الحمید اباعود، مغز متفکر حملات پاریس را همراهی کردند، که یکی از آن ها  او را به پلیس نشان داد و جلوی حملات دیگری را گرفت، اما دختر خاله اش آیت لحسن، به او کمک کرد تا چندین روز مخفی شود، و امید داشت که با او ازدواج کند، اما در انفجاری که در آپارتمانی در محله سنت دنیس در پایتخت فرانسه رخ داد باعث کشته شدن هر دوی آن ها شد. یک زن مسلمان که نخواست نامش فاش شود گفت که او مخفی گاه اباعود، مغز متفکر حملات اخیر پاریس که منجر به کشته شدن ۱۲۹ تن شده بود را به پلیس نشان داد. این زن تأکید کرد دو روز پس از حملات پاریس با آیت لحسن دختر خاله اباعود برای دیدار با او به یکی از پارک های فرانسه رفت، و شخصی از طریق تلفن آن ها را به سوی او راهنمایی می کرد که ناگهان اباعود از پشت درخت ها بیرون آمد و آیت لحسن به آغوش او پرید تا زنده بودن او را جشن بگیرد. این زن که خود را مادر دوم آیت لحسن می دانست  گفت وقتی اباعود را دید به یاد آورد که پیش از این چهره اش را در شبکه های تلوزیونی دیده بود که در سوریه در حال رانندگی یک کامیون مملو از اجساد بود، و احساس کرد که باید مکان او را گزارش کند و  به راستی چندین روز با پلیس تماس داشت تا آن ها را به مخفیگاه اباعود در آپارتمانی در منطقه سنت دنیس در شمال پاریس برساند، اما او اقدام به منفجر کردن خود کرد.

از سوی دیگر اولیویرا دوپونت، وکیل مدافع بلال المخوخی گفت برای اثبات بی گناهی موکلش نزد بازپرسان، مبارزه خواهد کرد. بلال (۲۷ ساله) جمعه گذشته در پی تحقیقات در خصوص انفجارهای پاریس و بروکسل، توسط مقامات امنیتی بازداشت شد. این وکیل مدافع بلژیکی گفت با موکل خود دیدار کرد و مشاهده کرد او برای اثبات بی گناهی اش اصرار دارد.

بلال پس از جراحتی در سوریه که منجر به از دادن پای راست او شده بود بازگشت، و او در حال حاضر به کمک عصا راه می رود، و پس از طی کردن محکومیت، در منطقه لاکین در بروکسل همراه خانواده اش زندگی می کند، و در پای چپ او یک حلقه الکترونیکی قرار دارد تا تحت کنترل باشد و هر زمان پلیس بخواهد بتواند محل او را شناسایی کند. سرنوشت این طور می خواست که بلال پانزدهم ماه مارس پیامی دریافت کند که او را برای تحویل دادن حلقه الکترونیکی دور پای خود به مراجعه به ایستگاه پلیس فرا بخواند، زیرا دوره کنترل امنیتی او پایان یافته بود.