معاون وزارت خارجه آمریکا: با همکاری هم‌پیمانان و شرکای خود تحریم علیه ایران را اعمال می‌کنیم

جان سولیوان، معاون وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا تأکید کرد هدف از تحریم‌هایی که از آگوست گذشته بر علیه ایران اعمال شده‌است و همچنین تحریم‌های دیگری که بر روی نفت آن از چهارم نوامبر اعمال می‌شود، تغییر عملکرد دولت ایران است نه تغییر حکومت آن.
به گزارش الشرق الأوسط، سولیوان در سفری که اخیراً به بحرین داشت تأکید کرد ترامپ از برجام خارج شد ولی درهای مذاکره را به روی ایران باز گذاشت تا شاید تغییری در عملکرد آن ایجاد شود.
سولیوان در نشستی که با شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست‌وزیر بحرین داشت بر اهمیت اتحاد شورای همکاری خلیج در جهت تحقق شکوفایی، امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.
آنها همچنین در خصوص همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم و مقابله با نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه بحث و گفتگو کردند.
در این دیدار سولیوان دربارهٔ تحریم‌های ایران گفت «قصد داریم که تحریم‌ها را علیه ایران عملی کنیم، ما همچنین هم پیمانان و شرکای خود را در این خصوص قانع خواهیم کرد تا با ما همکاری کرده و از ما حمایت کنند. وزیر خارجه نیز نماینده ویژه‌ای برای کمک به او در این زمینه تعیین کرده‌است».
وی بر تشدید امنیتی تنگه باب المندب تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین مسیرهای دریایی است.
وی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا به سیستم باز و آزاد تجاری پایبند است که شامل حرکت آزاد کالا و انسان بر روی زمین، آسمان و دریا است، تأکید کرد این کشور با کمک هم پیمانان و شرکای خود در خلیج و دیگر مناطق برای تضمین فعالیت تجاری و نقل کالاها همکاری خواهد کرد.
وی در این باره گفت «ما به همکاری با بحرین در خصوص شناسایی تهدیدهای ایران پایبند هستیم، تهدیدهایی که باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر آنها از برجام خارج شود. به خصوص که یکی از ناکامی‌ها، ادامه دادن ایران به ایجاد خطر برای امنیت منطقه است».
معاون وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا تأکید کرد شراکت با بحرین فقط در زمینه امنیتی نیست بلکه بر پایه فرصت‌های اقتصادی نیز هست.
وی ضمن اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا قدردان روابط دوگانه این دو کشور است، تلاش‌های بحرین در جهت مبارزه با قاچاق انسان و پیشرفتی که در این زمینه را شایسته تقدیر عنوان کرد.
بحرین در ژانویه گذشته، دستاورد بزرگی در زمینه مبارزه با قاچاق انسان در خاورمیانه کسب کرد به طوری که در رده اول (TIER 1) دسته‌بندی کشورهایی قرار گرفت که با قاچاق انسان مبارزه می‌کنند و وزرات خارجه آمریکا همه ساله آنها را اعلام می‌کند.