منامه سفیر خود را برای مشورت از تهران فرا می خواند

5635634563456345

روز گذشته منامه اعلام کرد که یک عملیات قاچاق مقداری مواد منفجره خطرناک، به همراه مقداری سلاح خودکار و مهمات را از راه دریایی از طریق ایران خنثی کرد.

وزارت کشور بحرین گفت: «گشتی های گارد ساحلی در بعد از ظهر روز ۱۴ جولای (تیر ماه) کنونی، دو قایق را در خارج از آب های ساحلی بحرین از بخش شمالی تحت تعقیب قرار دادند که یکی از آن ها به داخل آب های ساحلی وارد شد و از طریق سیستم رادار و پلیس هوایی دنبال شد، و در بامداد روز چهارشنبه ۱۵ جولای ۲۰۱۵، پس از تعقیب توسط گشت گارد ساحلی، این قایق محاصره و توقیف شد و دو نفر بحرینی که در قایق بودند با نام های مهدی صباح عبد المحسن محمد (۳۰ ساله) و عباس عبد الحسین عبد الله محمد (۳۰ ساله) دستگیر شدند».

وزارت کشور توضیح داد که نفر اول در ماه آگوست (مرداد) سال ۲۰۱۳ در ایران آموزش نظامی دید و آموزش های فشرده ای درباره نحوه ساخت و به کار گیری مواد منفجره «سی فور» را دریافت کرد. وی همچنین غواصی و راه های اجرای عملیات انفجار زیر آب را به علاوه تیر اندازی با سلاح کلاشینکوف ، در اردوگاه های سپاه پاسداران ایران و زیر نظر مربیان ایرانی آموزش دید. علاوه بر این به آن ها لباس های نظامی داده شد و همچنین برای خرید قایق و خودرویی برای استفاده در عملیات قاچاق، پول به او داده شده بود. اما نفر دوم را فرد اول برای همراهی و کمک در عملیات قاچاق دریایی به کار گرفت».

تحقیقات انجام شده نشان داد که تعداد زیادی از افراد در عملیات قاچاق مواد منفجره دست داشتند که پس از شناسایی هویت آنها، بازداشت شدند.

در همین راستا، روز گذشته بحرین سفیر خود در تهران را برای مشورت فرا خواند. بحرین این کار را به علت ادامه دخالت های مداوم ایران از طریق مسؤلان مختلف این کشور در امور داخلی بحرین و حمایت از خرابکاری و فتنه انگیزی در این کشور دانست.