بازداشت ۴۷ نفر.. و کشف انبارهای اسلحه در وسط مناطق پرجمعیت

یکی از انبارهای مواد منفجره کشف شده در بحرین

یکی از انبارهای مواد منفجره کشف شده در بحرین

روز گذشته بحرین اعلام کرد که یک سازمان تروریستی را کشف کرد که برای انجام عملیاتی در کشور برنامه ریزی می کرد و عناصر آن با طرف هایی در ایران و عناصر تروریستی مقیم ایران در ارتباط هستند.

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای گفت: «هویت سازمان تروریستی مشخص شد و ۴۷ نفر از عناصر آن بازداشت شدند و نقشه های آن برای انجام عملیات تروریستی در روزهای آینده برای ایجاد بی ثباتی در کشور خنثی شد». این بیانیه افزود: «مقداری مواد انفجاری قوی و اسلحه گرم در انبارهای تعدادی از روستاها کشف شد که در میان مناطق پرجمعیت قرار داشتند. مواد کشف و ضبط شده شامل بمب های  دست ساز آماده انفجار و مواد  اولیه در تولید مواد منفجره از جمله (سی ۴) و (تی ای تی پی)، نیترات اوره، نیترو سلولز، به علاوه مهمات دیگری بودند».

بنا به گفته این بیانیه، نتایج اولیه تحقیقات نشان می دهد که این سازمان با طرف هایی در ایران و عناصر خطرناک مقیم در این کشور در ارتباط است، علاوه بر این برخی از آن ها در اردوگاه های ایران نحوه استفاده از اسلحه و ساخت بمب را آموزش دیده بودند».

وزارت کشور بحرین در پایان بیانیه خود ذکر کرد: «این وزارت مجدداً بر تعهد خود برای تقویت امنیت در تمام نقاط کشور و مقابله با هر چیزی که امنیت و سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد تأکید می کند».