دادگاه بحرین دو فرد متهم به پیوستن به «گردان های الاشتر» را به ۱۰ سال حبس، حبس ابد و سلب تابعیت محکوم کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، احمد الحمادی دادستان ویژه جرایم تروریستی بحرین بدون اشاره به نام این افراد گفت: دادگاه روز چهارشنبه یکی از این دو نفر را به صورت غیابی به ۱۰ سال حبس و دیگری را به حبس ابد محکوم کرد.
وی افزود: جرم این دو نفر عضویت در گروه تروریستی و اقدامات خرابکارانه از جمله شلیک به گشت نیروهای امنیتی در منطقه ستره است.
دادستانی بحرین سه شنبه نیز ۱۶۹ تن را به دلیل تشکیل گروه موسوم به «حزب الله بحرین» به دادگاه ارجاع داد.
پیش از این دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود گردان الاشتر در فهرست تحریم ها قرار داده شده است و هرگونه مراودات مالی آنها در حوزه بانکی و پولی آمریکا مشمول توقیف خواهد شد.
ناتان ای سیلز هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا هم درباره تحریم این گروه اظهار کرد: از آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و خلیج، ایران از تروریست های نیابتی برای گسترش نفوذ بدخواهانه و برهم زدن صلح و ثبات بین المللی استفاده می کند.
وی افزود: گردان الاشتر یکی دیگر از خطوط طولانی تروریست های تحت حمایت ایران است که به نیابت از یک رژیم فاسد آدم می کشد.
در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده بود: گردان الاشتر در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و یک سازمان تروریستی تحت حمایت ایران برای سرنگونی حکومت بحرین است. این گروه تروریستی علیه پلیس و اهداف امنیتی حملات متعددی داشته است و در مارس ۲۰۱۴ در اثربمب گذاری دو پلیس محلی و یک افسر از امارات متحده عربی را کشت.
آمریکا گفته بود این گروه مخالف حکومت بحرین، خواستار خشونت علیه بحرین، انگلیس، سعودی و آمریکا در رسانه های اجتماعی شده است.