سفیر استکهلم در ریاض به «الشرق الأوسط»: تلاش می کنیم سوء تفاهم برطرف شود

گوشه ای از جلسه پارلمان سوئد در استکهلم (عکس از خبرگزای فرانسه)

گوشه ای از جلسه پارلمان سوئد در استکهلم (عکس از خبرگزای فرانسه)

پس از تشدید تنش میان ریاض و استکهلم، در پی توهین مارگوت وال استروم، وزیر خارجه سوئد به سیستم قضایی عربستان سعودی، دولت سوئد بعد از ظهر دو روز پیش، جلسه بحران برای بررسی پیامدهای آن تشکیل داد.

این جلسه، پس از جلسه طوفانی پارلمان سوئد، و با حضور ۴۰ مدیر و کارشناس اقتصادی سوئدی به نمایندگی زمینه های مختلف صنعتی، تجاری و روابط خارجی سوئد برگزار شد.

ماگدالنا اندرشون وزیر دارایی در این جلسه، بر اهمیت برطرف کردن بحران با عربستان سعودی از راه های دیپلماتیک موجود، و اولویت دادن به تماس مستقیم با عربستان برای تأکید رویکرد همکاری و کار مشترک بین بخش های سرمایه گذاری سوئدی و نهادهای رسمی، شرکت ها و گروه ها محلی سعودی تأکید کرد.

این در حالی است که مجموعه اتحاد راست مخالف، خواستار استیضاح وزیر خارجه در پارلمان به علت « به وجود آوردن سردرگمی سیاسی» شدند.

در همین راستا، داگ یولین دانولت، سفیر سوئد در ریاض به «الشرق الأوسط» گفت که کشورش تلاش می کند که بحران و سوء تفاهم پیش آمده با ریاض را برطرف کند. وی تأکید کرد که استکهلم برای برقراری ارتباط با عربستان سعودی تلاش می کند و منتظر پاسخ از آن است. دانولت همچنین ابراز امیدواری کرد که در صورت دریافت دعوت از سوی عربستان، در آینده مقامات بلند پایه سوئد به این کشور سفر کنند.