در پی تلاش اعضای یک گروه مسلح تروریستی در صنعا برای ربودن دیپلمات ایرانی که منجر به تیراندازی و در نهایت کشته شدن وی شد، کاردار یمن در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

به گزازش خبرگزاری ها، ابوالقاسم اسدی دیپلمات بلندپایه ایرانی پس از آنکه در صنعا مورد اصابت گلوله افراد مسلح قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات جان باخت.

منابع پلیس در این باره گفته اند که دیپلمات بلندپایه ایرانی به هنگام خروج از منزلش از سوی مهاجمان نا‌شناسی که سوار بر یک وَن بوده‌اند، سه بار هدف گلوله قرار گرفته است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز ضمن تایید این ترور، با محکوم کردن این حمله گفته است که جمهوری اسلامی ابعاد موضوع را با مسوولین یمن با جدیت دنبال خواهد کرد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران شنبه شب در گفتگوی تلفنی با “ابوبکر القربی” همتای یمنی ضمن محکوم کردن اقدام گروه های تروریستی دربه شهادت رساندن یک دیپلمات ایرانی در صنعا، افزود: “دولت ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملین این حادثه در اسرع وقت اصرار دارد و کما کان در انتظار آزادی و تعیین سرنوشت آقای نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن می باشد.”

وزیر امور خارجه یمن گفت: “روابط با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برای یمن برخوردار است و نسبت به ارتقای امنیت سفارت و دیپلماتهای جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضروری انجام خواهد شد.”

از سوی دیگر معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد یک هیئت ایرانی برای پیگیری ترور دیپلمات ایرانی و بازگرداندن پیکر وی تهران را به مقصد صنعا پایتخت یمن ترک کرده است.

امیرعبداللهیان روز گذشته درباره جزییات به شهادت رساندن رایزن اقتصادی ایران در صنعا اظهار داشت: یک گروه تروریستی روز گذشته (شنبه) برای ربودن اسدی دیپلمات به شهادت رسیده، اقدام کردند که با مقاومت او مواجه شدند و در نتیجه تروریست ها به سمت وی چهار گلوله شلیک و به سرعت محل حادثه را ترک کردند.