معاون رئیس‌جمهور یمن بر اهیمت توسعه قدرت ارتش ملی تأکید کرد

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش یمن در جبهه‌های جنگ با حوثی‌ها به خصوص در البیضا، منبعی آگاه از ایجاد اختلاف میان رهبران این شبه‌نظامیان خبر داد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، طبق اظهارات این منبع، این اختلافات در نتیجه صلاحیت‌هایی به وجود آمد که عبدالملک الحوثی رهبر کودتاچیان به برخی رهبران آنها داده‌بود که در نتیجه شکست‌های پی در پی آنها در جبهه‌های جنگ با نیروهای ارتش قانونی یمن، منجر به متهم کردن آنها به خیانت شد.
این منبع عنوان کرد: در نتیجه این اختلافات گروهی از عناصر حوثی‌ها به منزل یحیی الشامی رفته و میان آنها و همراهان وی درگیری صورت گرفت که منجر به اقامت اجباری وی در خانه‌اش در صنعا شد و احتمال دارد به صعده پناهگاه حوثی‌ها منتقل شود.
در این میان، علی محسن الاحمر معاون رئیس‌جمهور یمن در دیدار خود در ریاض با صغیر بن عزیز معاون رئیس ستاد آموزش و توانبخشی ارتش یمن، بر ضرورت اهمیت به حوزه‌های آموزش و توانبخشی ارگان‌های ارتش ملی تأکید کرد.
در این دیدار صغیر بن عزیز گزارش مختصری از سال جنگی جاری، آموزش‌ها و برنامه‌های سال آینده ارائه کرد که شامل افزایش تلاش‌ها در آینده در مراکز آموزشی است.
الاحمر همچنین دیدار دیگری با خالد علی القملی رئیس گارد ساحلی یمن و عبدالله محمد ابو حاتم رهبر نیروهای مرکزی داشت که در آن از تلاش‌های صورت گرفته برای فعال کردن این دو بخش از طریق حمایت‌های کشورهای دوست و برادر مطلع شد.
وی در این دیدار به اهمیت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن به برآورده کردن خواسته‌های این دو بخش به دلیل اهمیت آنها در حفظ امنیت و حاکمیت یمن و همچنین نقش آنها در کمک به امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت از مصالح کشورهای دوست و برادر تأکید کرده و خواستار تلاش بیشتر آنها برای بالابردن کارایی‌شان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف شد.
گفتنی است، ارتش ملی یمن با حمایت از نیروی هوایی ائتلاف حمایت از مشروعیت دولت قانونی یمن دو روز پیاپی به حملات خود در جبهه‌های قانیه و ملاجم در استان البیضا ادامه داده، در زرح و کتافِ استان صعده این حملات شدت گرفته و در جنوب مقبنه، غرب تغز و دمت و شمال الضالع از نفوذ حوثی‌ها به پایگاه‌های ارتش جلوگیری کرده‌است.
کمیته امنیتی تعز نیز از دستگیری خطرناک‌ترین متهمان به عملیات ترور عناصر ارتش ملی و امنیتی خبر داد که در راستای طرح امنیتی دستگیری تمام کسانی صورت گرفت که حکم دستگیری آنها به جرم تهدید امنیت و ثبات این استان صادر شده‌است.
در الحدیده نیز نیروهای مشترک، عملیات نظامی خود را برای کنترل کامل این شهر و بندر آن ادامه داده و به چهار کیلومتری بندر آن رسیدند. این در حالی است که حوثی‌ها به بمباران روستاهای جنوبی این استان و تعدادی از مناطق تحت سلطه ارتش یمن ادامه داده و افراد زیادی را کشته‌اند.
در این میان، مرکز کمک رسانی و اقدمات بشردوستانه ملک سلمان سبدهای غذایی و کمک‌های سکونتی به حیران و حرض در استان حجه تقدیم کرد که شامل ۱۶ تن مواد غذایی و ۱۴۷ چادر بود که مورد استفاده ۲۱۶۰ نفر قرار گرفت.