«داعش» مسؤلیت حمله به زندانی در طرابلس را به عهده می گیرد

برناردینیو لیون فرستاده سازمان ملل متحد به لیبی در حال سخن گفتن با مطبوعات در رباط – عکس از آسوشیتد پرس

برناردینیو لیون فرستاده سازمان ملل متحد به لیبی در حال سخن گفتن با مطبوعات در رباط – عکس از آسوشیتد پرس

برنارد لیون فرستاده سازمان ملل به لیبی، در گامی به سوی یک توافق نهایی برای پایان دادن به هرج و مرج دراز مدتی که در کشور وجود دارد، موفق شد با اخذ موافقت نمایندگان لیبی در مورد اتحاد مجدد پارلمان، پیشرفت قابل توجهی به دست آورد.

لیون از تفریحگاه الصخیرات در مغرب اعلام کرد که بین شورای نمایندگان که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است، و اعضای شورا، که جلسات آن را تحریم می کردند، توافق حاصل شده است. لیون این توافق را «تاریخی» خواند و آن را پیام «امید و وحدت و دموکراسی» برای تمامی لیبی ها توصیف کرد.

وی تأکید کرد که این توافق یکی از خواسته های توافق سازمان ملل بود که هدف آن تضمین توافق و تعدد گرایی و  حفظ تعادل در مجلس نمایندگان است. این در حالی است که انتظار می رود کنگره ملی (پارلمان طرابلس)، به منظور تکمیل دستاورد توافق نهایی، به مذاکرات الصخیرات ملحق شوند.

با این حال، منابعی در شورای نمایندگان لیبی، با کاستن از اهمیت اعلام لیون گفتند این اعلام به معنای موفقیت کامل مذاکرات الصخیرات نیست.

در همین راستا، عناصر وابسته به سازمان داعش، به دفتر مرکزی نیروهای ویژه بازدارندگی در مرکز طرابلس، پایتخت لیبی حمله کردند، و تلاش کردند به مقر زندان وابسته به بنیاد اصلاحات  و بازپروری در فرودگاه معیتیقه یورش ببرند، که این حمله منجر به کشته شدن دو نفر از مهاجمان، به علاوه ۳ تن از نگهبانان مقر، و یکی از زندانیان شد.