حافظ غانم معاون رئیس بخش خاورمیانه بانک جهانی

حافظ غانم معاون رئیس بخش خاورمیانه بانک جهانی

حافظ غانم معاون رئیس بخش خاورمیانه بانک جهانی فاش کرد که این بانک هر شش ماه یک بار تیمی از کارشناسان را برای کنترل کمک هایی که برای پناهندگان سوری ارائه می دهد می فرستد. غانم پس از کنفرانس اهدا کنندگان، که برای بحث در مورد راه های ارائه کمک به پناهندگان سوری در لندن برگزار شد، به «الشرق الأوسط» گفت: «پس از آن که بانک با مقامات درباره پروژه توافق کند، تیمی از کارشناسان را برای کنترل هر شش ماه یک بار آن می فرستیم».

بانک جهانی در کنفرانس لندن متعهد شده بود که برای کمک به کاهش بحران سوریه ۲۰ میلیون دلار در طول پنج سال آینده به کشورهای منطقه خاورمیانه ارائه خواهد کرد، که معادل سه برابر کل مبلغی است که بانک جهانی تا کنون برای بحران انسانی سوریه هزینه کرده است.

غانم گفت: «از ماه جولای (تیر ماه) گذشته در حدود ۴٫۹ میلیارد دلار به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دادیم، و بیشتر این مبلغ به عراق و مصر و اردن رفت و میزان کم تری از آن به لبنان داده شد». غانم توضیح داد که بانک جهانی بر کار با لبنان و اردن و عراق تمرکز می کند تا به این کشورها حمایت بیشتری برای تامین مالی نیازهای خود در مقابله با بحران انسانی در سوریه را بدهد». غانم ذکر کرد که ترکیه تفاوت دارد، زیرا آنکارا طی ۱۵ ماه گذشته بیش از ۷ میلیارد دلار برای حمایت از پناهندگان هزینه کرده است، علاوه بر این ترک ها بودجه مخصوص به خود را دارند، و از اتحادیه اروپا وعده پرداخت ۳ میلیارد یورو دریافت کرده اند، به همین دلیل ترکیه از بانک جهانی برای تأمین بودجه برای کمک به پناهندگان موجود در خاک خود درخواست کمک نمی کند. وی افزود: «با ترکیه درباره مسئله کمک های فنی و توسعه ایده های مشترک و توسعه آن ها همکاری می کنیم».