«بانک ساب» و «بانک اول» توافقنامۀ تأسیس سومین بانک بزرگ سعودی را امضا کردند

ریاض: الشرق الأوسط

بانک‌های سعودی روز گذشته اعلام کردند به جز مواردی که قبلاً اعلام شد از ادغام جدید در میان بانک‌های این کشور خبری نیست.
به گزارش الشرق الاوسط، موارد اعلام شده شامل ادغام «بانک ساب» با «بانک اول» و توافقنامۀ بررسی امکان ادغام بانک تجاری «الاهلی» و بانک «ریاض» بود.
طلعت حافظ دبیر کل کمیتۀ اطلاع رسانی و آگاهی بانک‌های سعودی عنوان کرد به جز موارد اعلام شده اخبار جدید مربوط به احتمال ادغام دیگر بانک‌ها در سعودی عاری از صحت است.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی ذکر کرد بانک‌های سعودی در مورد هرگونه تحول و روند خود شفاف سازی کرده و به موقع آنها را اطلاع رسانی می‌کنند.
وی ضمن تأکید بر پیگیری اخبار از منابع رسمی، خواستار عدم توجه به اخبار غیر موثقی شد که برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.
گفتنی است بانک سعودی-بریتانیایی «ساب» و «بانک اول» در اکتوبر گذشته توافقنامه‌ای برای تشکیل سومین بانک بزرگ سعودی امضا کردند که به موجب آن متعهد شدند اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
این دو بانک در بیانیه‌ای اعلام کردند به موجب این ادغام فعالیت بانک «اول» متوقف شده و تمام سرمایه‌های آن به بانک «ساب» منتقل می‌شود. همچنین تمام سهام‌های آن لغو و بانک «ساب» سهام‌های جدیدی برای سهامداران بانک «اول» ارائه می‌دهد.
بانک «اول» یا بانک هلندی سابق سعودی، اولین بانک این کشور است که ۹۰ سال پیش تأسیس شد و در طول فعالیت خود خدمات زیادی به شرکت‌های کوچک و بزرگ سعودی ارائه داد.