برند جواهر “کورماندل” …مجموعه‌ای بینظیر با الهام از «پارافان‌های» قرن‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی

۵۹ قطعه طلای بی نظیر که در نگاه اول بخاطر آرت دکورهای صورت گرفته روی آن به نظر نمی‌رسد که متعلق به اوایل و یا نیمه‌های قرن بیستم باشد. ولی برند “چنل” بعد از عرضه آنها در هفته “اوت کوتر” در ژوئیه گذشته اعلام کرد که آنها را با الهام از پارافان‌هایی ساخته است که متعلق به قرن‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی بوده است.

خطوط هنری این پارافان‌ها و علاقه وافر طراح به آنها باعث شده تا از آنها در شکل و اسم این مجموعه اقتباس کند. و در واقع کورماندل به معنای پارافان است.

علیرغم اینکه این برند در این قطعات خود از سنگ‌های قیمتی استفاده کرده ولی بر خطوط هنری و نقش‌ نگاره‌های آن تمرکز کرده و در ساخت آن از مواد نادر و قدیمی همچون لایه‌های نازک ورنی و مروارید که متعلق به قرن ۱۷ و ۱۸ است استفاده کرده است.

و اما برای اینکه این قطعات در عین ظاهر قدیمی آن، امروزی به نظر برسد، بر روی جزئیات پشت و روی آن کار کرده تا خانم‌ها بتوانند هنگام استفاده از آنها، از پشت و روی آنها استفاده کنند.

با توجه به تعداد بالای قطعات این مجموعه این برند آن را به سه تم دسته بندی کرده تا طراحان در طراحی آنها از خلاقیت خود استفاده کرده و از رنگ‌های مختلف استفاده کنند. ولی در همه آنها لایه‌های نازک ورنی و مروارید در کنار کهربای سبز، تساوریت، عقیق، الماس رنگی، سفیر آبی و سبز استفاده شده است.

طرح‌های متنوعی در این مجموعه استفاده شده؛ از جمله پرنده‌هایی با بال‌های باز و گل کامیلای مزین به الماس و غیره.

یکی از این قطعات زیبا، انگشتری بود تحت عنوان “چنل فلور دو لاک” که از ترکیب طلای سفید و زرد ساخته شده بود و روی آن گل‌های کوچکی الماس و مروارید بود که بر زمینه ورنی سیاه رنگ کار شده است.