بالا بردن پرچم عراق بر ادارات دولتی

آزاد سازی تکریت در عراق

آزاد سازی تکریت در عراق

روز گذشته نیروهای عراقی با حمایت گروههای شیعه و مبارزانی از عشایر سنی به وسط شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین رسیدند و بخش های جنوبی و غربی شهر را از دست تروریست های سازمان داعش آزاد کردند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق، در بیانیه ای گفت: «نیروهای امنیتی ما به مرکز شهر تکریت رسیدند و بخش های جنوبی و غربی را آزاد کردند و به پیشروی برای به دست گیری کنترل کامل شهر حرکت می کنند». وی افزود: «عملیات آزاد سازی تکریت با همکاری مشترک بین نیروهای ارتش و پلیس، نیروهای داوطلب مردمی، فرزندان عشایر و اهالی شهر تکریت به همراه پوشش هوایی و بمباران متمرکز از سوی نیروی هوایی عراق و هوانیروز ارتش و هواپیمایی ائتلاف بین المللی صورت گرفت». وی همچنین از شجاعت خلبانان عراقی قدر دانی کرد.

اما در حالی که رهبران نیروهای داوطلب مردمی، نقش هواپیماهای ائتلاف بین المللی را در نبرد کمرنگ نشان می دهند، یک افسر عالی رتبه عراقی و نزدیک به اتاق عملیات مشترک به «الشرق الأوسط» گفت: «عملیات پیشروی کند به سوی عمق شهر برای اولین بار از بیش از دو هفته با بمباران مؤثر مواضع سازمان داعش در خارج از شهر توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی و همچنین هواپیمایی ارتش عراق صورت گرفت». این در حالی است که یزن الجبوری یکی از رهبران نیروهای داوطلب مردمی از استان صلاح الدین، به «الشرق الأوسط» گفت: «هواپیماهای ائتلاف تنها یک حمله به مکانی در مرکز شهر انجام دادند».

رائد الجبوری، استاندار صلاح الدین، به نوبه خود برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که تمامی ساختمان ها و مقرهای دولتی در وسط شهر تکریت بازگردانده شدند و پرچم عراق بر بالای آنها برافراشته شد.