عکس از وبسایت رسمی حزب ندای ایرانیان

عکس از وبسایت رسمی حزب ندای ایرانیان

منابع خبری در ایران گزارش داده اند که سه تن از اعضای حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

محسن بیگلربیگی، جاوید فخریان و سینا رحیم‌پور، که از اعضای این حزب نزدیک به اصلاح طلبان محسوب می شوند، نیمه شب دوشنبه ۱۷ آدرماه در منزل شخصی خود بازداشت شدند.

گفته می شود محل دستگیری این افراد نیز از سوی ماموران تفتیش و وسایل شخصی آنها توقیف شده است.

تاکنون خبری درباره علت دستگیری این افراد منتشر نشده است. در همین حال وبسایت مشرق نزدیک به نهادهای امنیتی نظامی در گزارش خود در این زمینه نوشته که از منازل این افراد، مشروبات الکلی، تعدادی ردیاب شنود، شوکر الکتریکی، لپ تاب، تبلت، گوشی های هوشمند تلفن همراه و… ضبط شده است.

این سایت در ادامه نوشته است: «این وسایل به منظور تبلیغ علیه نظام و ارتباط باشبکه های مجازی ضد انقلاب و فتنه مورد استفاده قرار گرفته است».

همچنین بعضی از دیگر سایت‌های نزدیک به اصولگرایان تندرو گفته‌اند افراد یاد شده از «اعضای فعال و سابقه دار جریان فتنه» بوده‌اند که به ادعای آنها «در یک خانه فساد مختلط» دستگیر شدند.

حزب ندای ایرانیان تنها چند روز پیش یعنی روز ۱۰ آذر مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور ایران دریافت و روز بعد از آن اعلام موجودیت کرد.

اعضای حزب ندای ایرانیان را بیشتر جوانان اصلاح‌طلبی‌ تشکیل می‌دهند که در انتخابات سال ۱۳۸۸ خواستار شرکت سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران در انتخابات بودند.

گفته میشود صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه و از اطرافیان محمد خاتمی رئیس جمهور ایران از اعضای هیئت موسس حزب ندای ایرانیان است.

سجاد سالک، روزنامه‌نگار در رسانه‌های اصلاح‌طلب و شهاب‌الدین طباطبائی از چهره‌های جوان حزب مشارکت از جمله کسانی هستند که در شکل‌گیری این تشکل نوپا نقش داشته‌اند.

آرمان‌های این حزب در اولین بیانیه آن “تحقق عدالت، آزادی و مردم‌سالاری در کشور” عنوان شده و از همه گروه‌ها برای رسیدن به این اهداف دعوت به همکاری شده است.

حزب ندای ایرانیان در عین‌حال ادعا کرده است که می‌خواهد نگاهی انتقادی به عملکرد اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری جنجال برانگیز سال ۱۳۸۸ در ایران داشته باشد و با مشی “معتدل” در عرصه‌ی سیاست این کشور فعالیت کند.

در همین حال بلافاصله پس از اعلام موجودیت این تشکل تازه، عده‌ای از اصلاح‌طلبان با آن مخالفت کرده و این اقدام خرازی و چهره‌های جوان اصلاح‌طلب را مصداق “موازی‌کاری، قدرت‌طلبی و همکاری با قدرت” دانستند.