آدرسی که نیاز به نشانی ندارد

برج العرب در دبی- عکس از سایت برج العرب

این بار اجازه دهید هرم مقاله را وارونه کنم و موضوع را از انتها شروع کنم، اجازه دهید احساسم را بیان کنم از هنگامی که پس از دو شب اقامت زمان ترک هتل برج العرب در دبی فرا رسید؛ احساسی شبیه به زمانی که خانه تان را می فروشید و برای اقامت در مکان دیگری مهاجرت می کنید و خاطرات و ماجراجویی ها را پشت سر رها می کنید. حقیقتا این همان احساس من بود، هنگام وداع، غمگین هستید، چرا که به سفری رفته اید که چیز متمایزی را تجربه کرده اید و تجربه کردن آن در مکان های دیگر دشوار و شاید غیر ممکن است.

در بریتانیا عبارت متداولی وجود دارد که هنگام خرید خانه جدید گفته می شود عبارت location ” location ، location ” یا مکان، مکان، مکان چون مکان خانه تنها چیزی است که برخلاف دکوراسیون و امثال آن قابل تغییر نیست، اما هنگامی که عنوانی برای اقامت در حین سفر انتخاب می کنی، باید اهمیت “مکان” را در نظر داشته باشی، اما درباره هتل برج العرب می توان عبارت جدیدی ابداع کرد: “خدمات خدمات پس از خدمات”.

اقامت من در برج العرب گردبادی از سوالات دوستان و آشنایان را به همراه داشت، همه آنها دوست داشتند نظر مرا درباره این هتل بدانند، به نظر من اگر اعطای هفت ستاره به این هتل بحث برانگیز باشد، من می خواهم به آن یک ستاره دیگر بدهم، اهمیتی ندارد، بگذار بحث برانگیز شود.

همانطور که گفتم این هتل نیازی به تیتر مطبوعاتی ندارد، از آتش روی کوه مشهورتر است. برج العرب یکی از مهمترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی است و از مفهوم ضیافت فراتر است تا به رویایی فریبنده برای مسافران تبدیل شود، ماجراجویی حقیقی از همان لحظه اول آغاز می شود.

رسیدن به برج العرب

سفر لوکس قبل از رسیدن آغاز می شود، زیرا هتل سرویس انتقال را با ماشین “رولز رویس فانتوم” سفید رنگ ارائه می دهد. این ماشین از هر جا که بخواهی شما را به هتل می رساند، راننده آن فردی آراسته در لباس یکدست سفید با کلاهی سفید و شبیه کلاه ناخدای کشتی است تا با طراحی هتل به شکل بادبانی که موج های دریا را می شکافد، متناسب باشد. صندلی های ماشین از پوست سیاه رنگ است و آرم برج العرب روی آن دوخته شده است. ممکن است این سفر از سفرهای کوتاهی باشد که در آن آرزو می کنید که در ترافیک سنگین بمانید.

سوییت های برج العرب- عکس از سایت برج العرب

رسیدن به برج العرب شبیه رسیدن به قلعه ای مستحکم است، علت آن اقدامات امنیتی ویژه در ورودی خارجی است که به منظور تامین بالاترین میزان حمایت از مسافران اجرا می شود. هنگامی که به ساختمان نزدیک می شوید و آن حجم بزرگ را مشاهده می کنید، ضربان قلبتان بالا می رود.

مراسم استقبال دیدنی است، استقبالی شایسته پادشاهان. خانم های مهماندار لاغر و بلندقد با لباس عربی زرق و برق دار با دسته گلی به استقبال شما می آیند. پس از آن وارد سالن اصلی می شوید که شبیه سالن هیچ یک از هتل هایی که تاکنون دیده اید نیست، کاناپه ای قرمز و طلایی در وسط سالن قرار دارد، پشت این کاناپه فواره ای رقص کنان به چشم می خورد. پله های برقی در دو طرف سالن شما را به طبقه اول می رساند، از آنجا آسانسور طلایی شما را به طبقه سوئیتتان منتقل می کند. در آنجا خدمتکار شخصی تان بالباسی آراسته آماده پذیرایی از شما است و شما را به سوئیت خودتان راهنمایی می کند و با لبی خندان می گوید: «تا هر زمان که بخواهید من در خدمتم».

این هتل از دویست و دو سوئیت تشکیل شده است و اتاق در آن وجود ندارد. مساحت سوئئیت ها متفاوت است، اما همه آنها بزرگ و شبیه ویلا هستند. اولین چیزی که در ابتدای ورودتان مشاهده می کنید اتاقی مجهز به جدیدترین وسایل تکنولوژی از جمله کامپیوتر تا چاپگر است… و خدمتکار ویژه توضیح می دهد که تمام درخواست ها را می توان تنها با فشار دادن دکمه “باتلر” بر روی “ریموت کنترل” فراهم کرد و همه مراحل با “چک آن” موجود در سوئیت انجام می شود. سپس از شما می پرسد آیا به صفحه الکترونیکی ” آی پد” نیاز دارید؟ من به شما توصیه می کنم که تایید کنید، زیرا این چنین شرایطی برای شما پیش نمی آید که بتوانید از یک “آی پد” از طلای خالص ۲۴ عیار استفاده کنید. بدین ترتیب خدمتکار با “آی پد” می آید، این دستگاه روی یک سینی قرار دارد که با پارچه مخمل سیاه پوشیده شده و حتی شارژر نیز در کیسه حریر سیاه رنگی قرار داده شده است، فراموش نکنیم که آرم برج العرب با حروف عربی زیبایی بر روی این دستگاه حک شده است و در طول مدت اقامت می توانید از آن استفاده کنید.

هر چه که می درخشد طلا است

می گویند هرچه که می درخشد طلا نیست، اما در برج العرب هر چه که می درخشد طلا است. این هتل بواسطه دکوراسیون طلایی اش مشهور است. می گویند هر چیزی که به رنگ طلایی در آن می بینید، طلای واقعی است؛ از شیرهای آب گرفته تا دستگیره های در.

سوئیت اجرایی از دو طبقه تشکیل شده است. طبقه اول شامل حمام مهمانان، اتاق، دو سالن نشیمن بزرگ، آشپزخانه، اتاق غذاخوری بزرگ و کوچک، ویترین های شیشه ای که توسط آن اشعه بزرگ خورشید از سواحل زیبای جمیرا می گذرد. طبقه بالا شامل دو اتاق خواب و حمام، جکوزی و رختکن است و این امکان وجود دارد که خدمتکار همه وسایلی را که در کمدهای بزرگ آن قرار داده اید، مرتب کند.

آبگرم در برج العرب در دبی- عکس از سایت برج العرب

در حمام لوازم آرایشی و بهداشتی هرمس فرانسه از جمله کرم های مرطوب کننده و شیشه عطر بزرگی را برای همه مهمانان مجموعه مشاهده می کنی، سخاوت از لوازم آرایشی و بهداشتی موجود و کیفیت آن مشخص است.

بر روی پیشخوان “بار” که در نزدیکی در ورودی قرار دارد یک بطری آبمیوه قرار دارد که قطعه های طلا در آن می رقصند که می توانید آن را مطابق میل خود درظرفی از یخ بنوشید.

مشاهده کردیم

در مقابل پلکان مارپیچ که به طبقه فوقانی می رسد، ساعت “زمان غیرواقعی” قرار دارد. این ساعت تصویر نوری معکوسی است که روی دیوار قرار دارد و کاملا مانند یک ساعت واقعی عمل می کند و از مواردی محسوب می شود که بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، در نتیجه بازدیدکنندگان هنگام ترک هتل بیشتر از هر چیز اقدام به خرید آن می کنند.

همچنین یکی دیگر از مواردی که مشاهده کردیم کتابی بزرگ بود که در صفحات رنگی و ضخیم آن هزار و پانصد لایه گنجانده شده است. اگر تمایل داشته باشید غذا را در سوئیت صرف کنید می توانید از بین آنها انتخاب کنید، علاوه براین هر گاه مایل باشید می توانید لایه دلخواه خود را در آن ایجاد کنید.

سوئیتی که ترک آن دشوار است

می توانم با اطمینان بگویم که اقامت در یکی از سوئیت های هتل باعث می شود هنگامی که در طول روز یا حتی شب اقدام به ترک هتل می کنید، احساس کنید که زمان را از دست داده اید. بنابراین ممکن است دریابید که بهتر است غذا را در سوئیت صرف کنید تا احساس کنید در خانه هستید. اگر به همراه خانواده و کودکان باشید می توانید دستگاه پلی استیشن درخواست کنید که طی چند دقیقه وصل می شود.

غذا

هتل دارای هشت رستوران است که نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست ، تفاوت آن ها در نوع آشپزخانه آن ها است. از جمله:

رستوران های برج العرب در دبی- عکس از سایت برج العرب

“ایوان”: غذاهای شرقی و آسیایی را به روش بوفه ارائه می دهد.

“المحارۀ” : متخصص ارائه غذاهای دریایی است که ورود کودکان به آن مجاز نیست، بواسطه دکوراسیون دریایی زیبا متمایز است، انواع مختلف ماهی ها در آکواریوم بزرگی که روبروی میزها قرار دارد شنا میکنند، همچنین امکان صرف شام در یک اتاق ویژه نیز وجود دارد.

“المنتهی”: در طبقه بیست و هفتم مشرف به شکوه معماری و ساحلی دبی قرار دارد، ارائه دهنده غذاهای اروپایی است و در آن باید سوپ را با قارچ دنبلان و طلا میل کرد.

“سی ویو”: این رستوران نیز مشرف به زیباترین مناظر است و در آن می توان انواع کوکتل ها را صرف کرد، همچنین این رستوران، بعدازظهر چای انگلیسی ارائه می دهد که به آن “اسکای تی” گفته می شود. انواع ساندویچ ها و شیرینی قالبی که شکل ساختمان برج العرب است، در این رستوران ارائه می شود( نان رنگ شده با جوهر را که به شکل گورخر است، حتما امتحان کنید).

باید گفت که صرف چای بعدازظهر از بیشترین مواردی است که در این هتل رزرو می شود، بویژه توسط کسانی که در هتل اقامت ندارند، زیرا بهترین و ارزان ترین راه برای تجربه برج العرب است. توصیه می شود به منظور لذت بردن از زیباترین منظره زمانی قبل از غروب خورشید را رزرو کنید. (قیمت چای بعدازظهر برای هر نفر از هفتاد و هشت دلار آمریکایی شروع می شود).

گشت و گذار

اگر مایل به گشت و گذار در دبی باشید، هتل سرویس ماشین های تاکسی “لگسوس” را ارائه می دهد که مانند تاکسی معمولی کار می کنند و می توان از طریق خدمتکار مخصوص آن را رزرو کرد.

در صورتی که بخواهید از “شهر زیبای جمیرا” دیدن کنید، می توانید از یکی از کالسکه های برقی استفاده کنید که هتل برای میهمانانش فراهم کرده است. این کالسکه از مسیر ویژه ای می رود که به سایر هتل های جمیرا می رسد. “شهر جمیرا” تا اواخر شب باز است، رستوران ها در آن گسترش یافته اند و مغازه های بازار ساعت ده شب بسته می شوند.

برای بازگشت به هتل، کالسکه را از محلی که شبیه ایستگاه ویژه کالسکه ها است، سوار می شوید.

اما میلیونرها می توانند برای بازگشت به هتل از هلیکوپتر استفاده کنند، در اینجا فرودگاهی مخصوص در بالای ساختمان وجود دارد.

ساحل

ساحل جمیرا از زیباترین سواحل دبی محسوب می شود، برج العرب دارای ساحلی خاص برای میهمانان خود است که توسط کالسکه برقی به آن می رسند. همه تخت های ساحل مجهز به حوله هستند و یخچال کوچکی در آن قرار داده اند و دارای آب سرد و اسپری نیروبخش صورت است، زیباترین کاری که می توان انجام داد قدم زدن در امتداد ساحل به سمت هتل قصر و عکس گرفتن از زیباترین تصاویر برج العرب است.

وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی اولین پروژه آبی برای کودکان در دبی و متعلق به هتل است و میهمانان می توانند بدون پرداخت مبلغ اضافی در طول دوره اقامت خود از آن بازدید کنند.

آبگرم

“تالس” مهمترین درمان ها یعنی آبگرم را ارائه می دهد و در آن اتاق های سونا و بخار وجود دارد و به منظور حفظ حریم خصوصی و راحتی بعضی از آنها، به ویژه بانوان و برخی دیگر ویژه آقایان است.

اگر می خواهید از بهترین زاویه ساختمان هتل عکس بگیرید توصیه می کنم از طبقه مرکز بهداشت، دقیقا کنار پیانو سفید عکس بگیرید.

استخر

در این هتل چهار استخر وجود دارد که بعضی از آنها به هنگام نیاز، گرم است. دو استخر در داخل هتل و دو استخر در خارج از آن قرار دارد. روبروی استخر اصلی در طبقه همکف می توانید در “شیشه لاوندج” قلیان بکشید، بهترین زمان برای این کار هنگام غروب خورشید است.

فقط در برج العرب

همانطور که در ابتدا گفته شد برج العرب به خاطر سرویس خدمات و توجه به جزییات متمایز است. همچنان که در طول اقامت کودکان نیز مورد توجه قرار می گیرند و هر شب خدمتکار با چیز جدیدی به سوئیت می آید. این سوپرایز ممکن است یک بشقاب میوه خرد شده و آبنبات باشد یا یک بشقاب ماهی آزاد دودی، اما زیباترین چیزی که کودکان از آن استقبال می کنند قطار حامل آبنبات، آبمیوه ها و کوکتل ها است که خدمتکار آن را در بسته های کوچکی میان کودکان توزیع می کند.

هر شب قبل از خواب هدایای کوچکی تقدیم خانواده ها می شود که مخصوص خانم ها و آقایان است و ممکن است پودرهای آرایشی یا شیشه عطر کوچکی باشد.

کادر

– شبکه آمریکایی CNN در طبقه دوازدهم برج العرب سوئیت رویال را طبقه بندی کرده است که در سطح جهانی گرانترین سوئیت است. (قیمت یک شب اقامت در آن حدود ۱۸۰۰۰دلار آمریکایی است).

– برج العرب یک تفریحگاه خاص است که به غیراز میهمانان اجازه ورود نمی دهد، مگر اینکه برای دیدن یکی از میهمانان آمده باشند (که در این صورت باید کارت شناسایی خود را به خدمتکار تحویل دهند) یا اینکه از قبل در یکی از رستوران ها رزرو کرده باشند.

– طراحی برج العرب توسط معمار انگلیسی تام رایت از شرکت اتکینز و همکاران انجام شده است.

– این ساختمان بر روی آب ساخته شده است، عملیات پرکردن دریا به منظور ایجاد جزیره ای که هتل بر روی آن قرار گیرد حدود دوسال طول کشید و از طریق یک پل خاص به هتل وصل می شود.

– این هتل در سال ۱۹۷۰ ساخته شد و ارتفاع آن به ۳۲۱متر میرسد.

جوسلین ایلیا: جوسلین ایلیا مدیر بخش گردشگری و فرهنگ روزنامه الشرق الاوسط است. وی مجری تلویزیون های متعددی در بیروت و لندن نیز بوده است.
Related Post