پس از لغو تحریم ها

کنفرانس خبری مشترک بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان

کنفرانس خبری مشترک بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان

رئیس جمهور ایران گفت ، روابط نزدیک بین ایران و آلمان به پر کردن شکاف بین اروپا و کل خاورمیانه کمک خواهد کرد.

بنا به گزارشی که خبرگزاری رسمی ایران روز گذشته (دوشنبه) منتشر کرد، ایران و آلمان برای برگزاری اولین کنفرانس اقتصادی مشترک بین دو کشور در دهه کنونی برنامه ریزی می کنند.

حسن روحانی به هنگام دیدار با زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان، گفت، امیدوار است که آلمان «نقش مثبتی» در بهبود روابط بین ایران و اتحادیه اروپا ایفا کند، همان گونه که نقش مثبتی را در مذاکرات هسته ای بازی کرد.

بنا به گزارش این خبرگزاری روحانی تصریح کرد: « من اطمینان دارم که جامعه سرمایه گذاری آلمان و دولت آلمان برای از سرگیری روابط گام های قوی تری برخواهند داشت».

بنا به گزارشی که خبرگزاری ایران پیش از این در روز دوشنبه نقل کرده بود، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در تصریحاتی از برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانسی در اواخر تابستان یا اوایل پاییز خبر داد.

این کنفرانس با هدف پایه گذاری بخش سرمایه در هر دو کشور برای همکاری با یکدیگر پس از برداشته شدن تحریم ها است.

پیش تر پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان در ۱۴ ماه جولای (۲۳ تیر ماه) کنونی در وین با تهران به توافق رسیدند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز روز گذشته توافق قدرت های بزرگ (مجموعه ۵+۱ ) با ایران، که فعالیت های هسته ای تهران را در برابر لغو تحریم ها محدود می کند، را تصویب کرد.

این توافق برنامه هسته ای ایران را به مدت ده سال در مقابل رفع تحریم های اقتصادی تهران مهار می کند که صدها میلیارد دلار را برای ایران فراهم می کند.