ایران از خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان صرفنظر کرد.  رسانه های آلمان شامگاه شنبه (۴ سپتامبر) گزارش دادند بانک تجارتی ایران و اروپا اعلام کرد که طرح ایران در این باره تا اطلاع ثانوی متوقف شد. خبرگزاری آلمان، پیشتر گزارشی در این باره منتشر کرده بود.

به گزارش رسانه های آلمان، توقف انتقال این مقدار پول توسط این بانک به اداره نظارت مالی فدرال آلمان (بافین) ابلاغ شد و دولت آلمان نیز در جریان تصمیم بانک در این باره قرار گرفت.

وزارت دارایی و امور خارجه آلمان از ارائه جزئیات بیشتر در این باره به خبرگزاری آلمان خودداری کردند.

دولت آمریکا از آلمان خواسته بود تا با درخواست ایران برای انتقال این مبلغ مخالفت کند. آمریکا می گوید حکومت ایران این پول ها را برای انجام فعالیت های تروریستی در خاورمیانه خرج می کند.

بانک تجارتی ایران و اروپا از اداره نظارت مالی فدرال آلمان خواسته بود تا در راستای انتقال این وجوه اقدام کند چرا که انتقال پول به مقصد یا مبدا ایران به دلیل تحریم های بین المللی علیه این کشور دشوار شده و دولت آلمان نمی توانست جلوی انتقال این اموال را بگیرد.

مقررات بانک مرکزی آلمان در بیست و پنجم اوت تغییر پیدا کرده و حالا دولت آلمان از این بانک می تواند در مورد دلایل انتقال پول برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم سوال کند.

همچنین، اگر دولت آلمان با توضیحات ارائه شده متقاعد نشد می تواند جلوی انتقال پول را بگیرد.