ارتش یمن با ایجاد محدودیت بیشتر در مسیر ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی به شبه نظامیان کودتاچی حوثی در آستانه قطع مسیر ارتباطی بین صنعا و الحدیده است.

یگان های العمالقه در ارتش یمن اعلام کردند که این نیروها در آستانه قطع مسیر ارتباطی عمده بین استان الحدیده (غرب یمن) و پایتخت در منطقه کیلو ۱۶ در شرق الحدیده هستند.

واحد رسانه ای این یگان ها در بیانیه ای گفت «نیروها در حال پیشروی به سمت منطقه کیلو ۱۶ بوده و شبه نظامیان حوثی در حال فروپاشی گسترده هستند. این نیروها در فاصله چند متری کارخانه نانا و صوامع دریای سرخ بوده و شبه نظامیان حوثی هم بازمانده اند و توان رویارویی ندارند.»

یگان های العمالقه افزود «کنترل بر این منطقه موجب قطع مسیر ارتباطی بین صنعا و الحدیده و توقف ارسال اسلحه توسط شبه نظامیان صنعا و انتقال آن از طریق بندر الحدیده خواهد شد.»

این بیانیه یاد آور شد «عملیات نظامی یگان های العملاقه با پشتیبانی جنگنده های آپاچی ائتلاف عربی ادامه دارد و نیروهای ارتش کنترل روستاها و مناطق و کشتزارهای واقع در نزدیکی منطقه کیلو ۱۶ را در اختیار گرفته اند.

این بیانیه گفت «نیروهای ارتش در حال پیشروی برای تصرف منطقه ای هستند که مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حوثی را به دو بخش شمالی و جنوبی در الحدیده تقسیم کرده است. این اقدام تحرکات شبه نظامیان حوثی در بخش جنوبی را متوقف می کند.»