عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه اکثر اساتید حوزه از توافق هسته ای راضی و خوشحال هستند، ‏گفت: رفتار تیم مذاکره کننده نشان دهنده حیثیت ملت بود.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون انجام توافق هسته ای در مذاکرات ژنو ۳ اظهار داشت: ابتدای امر این موفقیت سیاسی و دیپلماتیک را به مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، ملت ایران و خانواده های عزیز شهدا و شهدای هسته ای تبریک می گویم و از عملکرد عاقلانه و ماهرانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نیز تشکر می کنم.

وی ادامه داد: صبح یکشنبه که بنده در جمع اساتید حوزه علمیه بودم مشاهده کردم که بسیاری از این عزیزان از توافق کسب شده راضی و خوشحال بودند و طبق اخبار رسیده در حوزه های سراسر کشور نیز این موضوع به چشم خورده است.

غرویان با بیان اینکه ما به تدبیر، ادب و متانت و تخصص تیم مذاکره کننده ایرانی مباهات می کنیم، گفت: در حال حاضر اکثر صاحب نظران و اندیشمندان و مردم عزیز از این نتیجه غرورآفرین خوشحال هستند اما برخی که در انتخابات نیز شکست سیاسی خوردند و با نه ملتی که به دکتر روحانی رأی دادند روبه رو شدند، هنوز هم در سخنرانی ها، پیامک ها و تبلیغات خود نگاه منفی خود را منتقل می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره کنندگان ایرانی را فرزندان انقلاب نامیدند، گفت: برخی می گویند که فرزندان انقلاب توسط دولت فعلی کنار گذاشته می شوند و این درحالی است که تیم مذاکره کننده که قسمتی از یک گروه بزرگتر یعنی دولت یازدهم است توسط مقام معظم رهبری فرزند انقلاب نامیده شدند.

وی تصریح کرد: به هر حال نگاه اکثریت ملت ما مثبت است و ما امروز شاهد این در هر جایی که حضور داشتیم بودیم، جا دارد این موفقیت تبیلغ شود و مردم هم به یکدیگر تبریک بگویند چرا که حیثیت ایران در جهان مطرح است و آنچه شایسته ایران بوده به عنوان یک ملت صلح دوست و اخلاق مدار مطرح شده است.

غرویان با اشاره به اینکه انرژی هسته ای هم مانند سایر انرژی های مورد استفاده بشر، قرار است استفاده شود، افزود: مسئله مهم این توافق نامه پذیرش حق غنی سازی اورانیوم در داخل ایران و توسط جمهوری اسلامی است و تلاش برای خارج شدن این پرونده از شرایط غیر عادی خود و برگشتن به آژانس است.