رجوی تأکید می کند: ما با سوری ها هستیم.. و بمب گذاری حرم را رد می کنیم

مریم رجوی رهبر سازمان «مجاهدین خلق» در کنفرانس سالانه مخالفان ایرانی در پاریس پایتخت فرانسه – عکس از خبرگزاری فرانسه

مریم رجوی رهبر سازمان «مجاهدین خلق» در کنفرانس سالانه مخالفان ایرانی در پاریس پایتخت فرانسه – عکس از خبرگزاری فرانسه

مریم رجوی رهبر سازمان «مجاهدین خلق» در کنفرانس سالانه مخالفان ایرانی که روز گذشته در پاریس برگزار شد گفت: «سرنگونی رژیم ولایت فقیه امکان پذیر شده است». وی تأکید کرد : «بحران های رژیم ایران پس از درگیر شدن رژیم ولایت فقیه در باتلاق جنگ سوریه تشدید شده است». رجوی در سخنان روز گذشته خود در برابر هزاران نفر از حامیان ایرانی و خارجی سازمان «مجاهدین خلق»، و همچنین سیاستمداران و فعالان حامی آزادی طلبی مردم ایران، اعلام کرد این سازمان با انقلاب سوریه همبستگی می کند. وی همچنین انفجار تروریستی که مسجد النبی در مدینه را هدف قرار داد به شدت محکوم کرد.

از سوی دیگر، دومینیک لوفور یکی از اعضای پارلمان فرانسه گفت: «ایران مسؤل گسترش افراط گرایی در منطقه است». وی افزود: «رژیم دیکتاتوری در تهران مردم را از حق انتخابات آزاد محروم می کند و به حدود خود پایبند نیست».

وی همچنین به کشتار مخالفان توسط رژیم با استفاده از موشک در اردوگاه لیبرتی اشاره کرد. علاوه بر این لوفور تهران را به علت بی مبالاتی در برخورد با کنوانسیون های بین المللی مورد انتقاد قرار داد و به استفاده از روش های خشونت آمیز با زندانیان سیاسی اشاره کرد.

شاهزاده ترکی افیصل نیز به نوبه گفت خود مبارزه مخالفان ایرانی در برابر پروژه خمینی دیر یا زود به هدف خود خواهد رسید، و شورش در سراسر ایران آغاز شده و جهان اسلام از صمیم قلب در کنار آن خواهد ایستاد. وی همچنین گفت که خمینی مفهوم ولایت فقیه را توسعه داد و همه پادشاهی های اسلام و غیر مسلمان را انکار کرد.