هادی سفرای جدید تعیین می کند… یک منبع خلیجی به «الشرق الأوسط»: روسیه و ایران با دعوت به ژنو سعی در لغو کنفرانس ریاض داشتند

عناصری از مقاومت مردمی در ضالع (الشرق الأوسط)، عید روس الزبیدی فرمانده مقاومت مردمی در ضالع (الشرق الأوسط)

عناصری از مقاومت مردمی در ضالع (الشرق الأوسط)، عید روس الزبیدی فرمانده مقاومت مردمی در ضالع (الشرق الأوسط)

مقاومت مردمی یمن در اولین پیروزی بزرگ خود در شهر جنوبی ضالع موفق شد پس از نبرد سنگین که بیش از ده ماه طول کشید حوثی ها و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق را از داخل شهر به بیرون برانند.

سرلشکر محمد علی المقدشی تأیید کرد که ۹۹ درصد شهر ضالع آزاد شده است. هم زمان منابع محلی گفتند که مقاومت موفق شد کنترل تیپ زرهی ۳۳ و پایگاه المظلوم و ساختمان امنیت عمومی را به دست گیرد.

در همین راستا، منابع خلیجی برای «الشرق الأوسط» فاش کردند که روسیه و ایران سعی داشتند با دعوت به کنفرانس ژنو، کنفرانس ریاض را که از اوائل ماه ماه مارس (فروردین ماه) گذشته برای برگزاری آن برنامه ریزی شده بود لغو کنند. از نظر این منابع، دست به دست دادن نیروهای سیاسی یمن با حکومت این کشور، و تأکید داشتن آن ها بر اجرای ابتکار عمل خلیج و قطعنامه های سازمان ملل و برون رفت های گفتگوی ملی باعث شد در نپیوستن یمن به لیست کنفرانس هایی که در ژنو برگزار می شود و بدون حل باقی می مانند مانند کنفرانس سوریه و لیبی، موفق شوند.

از سوی دیگر، یک منبع در ریاست جمهوری یمن برای «الشرق الأوسط» توضیح داد که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور به منظور دفاع از مشروعیت در یمن، در صدد است سفرای جدیدی برای برخی کشورها انتخاب کند.