اجساد قربانیان هواپیمای مالزی در اوکراین-آژانس عکس اروپا

اجساد قربانیان هواپیمای مالزی در اوکراین-آژانس عکس اروپا

مارک روت، نخست وزیر هلند اعلام کرده است که اولین اجساد قربانیان پرواز شماره ۱۷ هواپیمای مالزی روز چهارشنبه به هلند تحویل داده خواهد شد.

گزارش ها حاکی از آن است که تعدادی از اجساد قربیان این سانحه هوایی هم اکنون به کیف، منطقه ای که تحت کنترل دولت اوکراین است، منتقل شده اند و انتظار می رود که اولین گروه از اجساد قربانیان روز چهارشنبه تحویل هلند داده شود.

این در حالی است که هلند پیش از این به نحوه جا به جایی اجساد قربانیان ابراز نگرانی کرده بود، به طوری که فرانس تیمر مانس، وزیر امور خارجه هلند که روز شنبه به کیف، پایتخت اوکراین رفته بود، اعلام کرد گزارش های مربوط به جا به جا کردن اجساد کشته شدگان، مردم هلند را به خشم آورده است و بی احترامی به اجساد قربانیان «غیر قابل پذیرش» است.

به گفته وزیر امور خارجه هلند، ۲۰۰ هلندی در این سانحه هوایی جان خود را از دست داده اند.

پرواز ام‌اچ۱۷ هواپیمایی مالزی با ۲۹۸ سرنشین، روز پنجشنبه، ۱۸ ژوئیه، در نزدیکی روستای گرابوو در محدوده تحت کنترل جدایی‌طلبان در شرق اوکراین سقوط کرد. گزارش های رسیده از احتمال اصابت یک موشک زمین به هوا خبر داده اند، به طوری که رییس جمهور اوکراین این حادثه را یک اقدام تروریستی معرفی کرد، اما تحقیقات برای علت سقوط این هواپیما همچنان ادامه دارد.

تحویل جعبه سیاه هواپیمای مالزی

جدایی‌طلبان اوکراین، دوشنبه ۳۰ تیر، جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی را تحویل مقام‌های مالزی دادند.

بر اساس گزارش های رسیده هر دو جعبه سیاه هواپیما که اطلاعات پرواز روی آنها ضبط شده در اختیار مقام‌های هواپیمایی مالزی قرار داده شده است.

بررسی داده‌های ضبط شده در این دو دستگاه به متخصصان امکان می‌دهد تا اطلاعات بیشتری از دلایل سقوط هواپیما داشته باشند.

پرداخت هزینه لغو بلیط های مسافران خطوط هوایی مالزی

در حالی که این دومین سانحه برای هواپیماهای شرکت هوایی مالزی در طی دو ماه اخیر است، این شرکت اعلام کرده است که مسافران این شرکت می توانند بلیط های خود را لغو کنند.

بر اساس اعلام این شرکت، در صورت درخواست از سوی مسافران، این شرکت مبلغ بلیط این افراد را بدون کسر جریمه به آنها بازپرداخت خواهد کرد.

طی ماه های گذشته این شرکت با دو سانحه هوایی دلخراش مواجه شده است.

اولین سانحه مربوط به ناپدید شدن پرواز MH370 با ۲۳۹ سرنشین در آب های اقیانوس هند است که از زمان قطع ارتباط آن با برج مراقبت هوایی هیچ خبری از سرنوشت آن بدست نیامده است.

هر دوی هواپیماهای سقوط کرده مدل بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰S بوده اند.

بر همین اساس نگرانی هایی برای ادامه استفاده از این خطوط هوایی در بین مسافران به وجود آمده است.

همچنین دولت مالزی طی هفته های اخیر متهم به عدم شفافیت در اطلاع رسانی از پرواز ام.اچ ۳۷۰ شده که ۳۹ روز پیش با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادارها ناپدید شد. پس از ناپدید شدن هواپیما احتمال داده شد این پرواز با تغییر مسیر در جنوب اقیانوس هند پایان یافته است.

مالزی روز سه شنبه ۳۱ تیر پس از انتقادهای گسترده به این کشور در خصوص عدم شفافیت در ارایه اطلاعات پرواز ام.اچ ۳۷۰، اعلام کرد اطلاعات جعبه سیاه این هواپیمای بوئینگ را پس از پیدا شدن به صورت شفاف در اختیار افکار عمومی قرار می دهد.

تلاش های بین المللی به رهبری استرالیا برای پیداکردن جعبه سیاه و بازیابی اطلاعات و صدای کابین خلبان این بوئینگ ۷۷۷ در این منطقه اقیانوس هند ادامه دارد.