رئیس جمهور آمریکا برای مهار بحران فردا به دالاس می رود.. تظاهرات ادامه دارد

تظاهرات در آمریکا

تظاهرات در آمریکا

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت تک تیرانداز دلاس یک بیمار روانی است. وی افزود: «آمریکایی ها اجازه نمی دهند اقدامات عده اندکی، نشاندهنده دیگران باشد».

اوباما روز گذشته در سخنانی در نشست سران پیمان آتلانتیک در ورشو گفت ایالات متحده آن طور که برخی ها در پی حادثه تیراندازی در شهر دالاس که منجر به کشته شدن ۵ پلیس شد تصور می کنند دو دسته نیست. وی تأکید کرد کسی که در دالاس آتش گشود نشاندهنده تمام آمریکایی های آفریقایی تبار نیست.

از سوی دیگر جرج ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت، اوباما بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به واشنگتن باز خواهد گشت، و به درخواست مایک رولینجز رئیس شهرداری دالاس فردا (دوشنبه) به این شهر خواهد رفت.

در حالی که اعتراضات ضد خشونت پلیس در شهرهای آمریکا ادامه دارد، ارنست اشاره کرد پرزیدنت اوباما در هفته آینده وقت خود را به مقابله با موضوعات نژادی، و کشته شدن سیاهپوستان آمریکایی و پیامدهای کشته شدن ۵ تن از نیروهای امنیتی در دالاس اختصاص خواهد داد.

در همین راستا، پلیس دالاس گفت یک کارگاه ساخت بمب و اسلحه و مهمات، و اوراقی مربوط به نقشه یک حمله تاکتیکی ، در خانه میکا جانسون (۲۵ ساله)، تک تیراندازی که بعد از ظهر پنجشنبه گذشته در عملیاتی خونین افسران پلیس را به قتل رساند، کشف و ضبط کرده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد جانسون به مدت ۶ سال در ارتش ذخیره آمریکا خدمت کرده است و ۸ ماه در فاصله سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را در افغانستان گذرانده بود، و یگان او در شهر سگوویا در شمال تگزاس متمرکز بود.

از سوی دیگر جی جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد، محققان گمان می کنند این تک تیرانداز به تنهایی کار می کرد. پلیس می گوید حساب کاربری میکا جانسون در رسانه های اجتماعی و «فیس بوک» از نام های مستعاری مانند فهد حسن، و ریچارد گریفیث استفاده کرده است، که به استاد گریف شناخته می شد.