White House Ifthar

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس ‌جمهور آمریکا، با انتشار پیامی فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان آمریکا و مسلمانان سراسر جهان تبریک گفت.
اوباما در پیام تبریک ماه رمضان، بهترین آرزوها را برای مسلمانان امریکا و سراسر جهان خواستار شد.
به گفته رئیس جمهور آمریکا “ماه رمضان زمانی برای روزه و عبادت و همچنین فرصتی برای مسلمانان دنیا به منظور ادای وظیفه خود در کمک به مردم مستمند است”.
اوباما در این پیام که ششمین پیام تبریک وی پس از آغاز ریاست جمهوری او از سال ۲۰۰۸ است “از مسلمانان و نهادهای اسلامی حاضر در آمریکا که به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور و کاهش شکاف اقتصادی و فقر کمک کرده‌ اند تشکر کرد”.
رئیس‌ جمهور آمریکا در بخش دیگری از پیام خود که بخش مطبوعاتی کاخ سفید آن را امروز منتشر کرده است اعلام کرد: ” ماه رمضان مسئولیت ما را در رفتار مناسب در برابر دیگران و پیوند افرادی با اعتقادات مختلف گوشزد می ‌کند. در حال حاضر که بسیاری از مردم دنیا از خشونت رنج می ‌برند، این زمان مقدس تعهدات مشترک ما برای دستیابی به صلح و عدالت و حفظ منزلت انسانی را تاکید می ‌کند”.
از سال ۱۹۹۶، وزارت خارجه ایالات متحده یک مراسم افطاری سالانه برای رهبران جوامع محلی و ملی با حضور گروه های دینی و مقامات دیپلماتیک برگزار می کند.
کاخ سفید نیز امسال پنجمین مراسم ضیافت افطار خود را به مناسبت ماه رمضان برگزار خواهد کرد. اوباما در پایان پیامش گفت : “همانطور که هرسال به عنوان رئیس جمهور میزبان این مراسم بوده ام امسال نیز از مسلمانان آمریکایی سراسر آمریکا برای شرکت در مراسم افطاری دعوت می کنم”.
قابل ذکر است در تاریخ ۹ دسابر ۱۸۰۵ میلادی، توماس جفرسون، رئیس جمهور وقت آمریکا، شام کاخ سفید را تا غروب آفتاب به تعویق انداخت تا سفیر تونس را همراهی کرده باشد، این اقدام به عنوان نخستین مراسم افطاری کاخ سفید در نظر گرفته می شود.