الظواهری دستور «حمله به پاریس» را داد.. اولاند کاهش نیروهای نظامی را لغو می کند

ترزا می

ترزا می

در تلاشی برای جلوگیری از سناریوی «تروریستی» که پاریس هفته گذشته شاهد بود، ترزا می، وزیر کشور انگلیس، از مجلس عوام انگلستان خواستار تصویب قطعنامه ای شد که به نیروهای امنیتی اختیارات بیشتری برای نظارت بر ارتباطات و فرودگاهها بدهد. وی تأکید کرد که بدون چنین اختیاراتی، امنیت انگلیس تهدید می شود.

خانم می، گفت: « به صدور قانون اطلاعات ارتباطاتی، نیاز فوری داریم که به سرویس های امنیتی اجازه می دهد پیامهای شخصوصی افراد مظنون به طراحی برای عملیات در داخل کشور را ردیابی کنند، این قانون همچنین پیشنهاد می دهد که به مقامات اجازه داده شود در صورتی که هشدارهایی مبنی بر حمله تروریستی در داخل کشور باشد، ارتباط اینترنتی بین افراد مظنون را قطع کند».

خانم وزیر هشدار داد که «شکست در تصویب این قانون، بسیاری از انگلیسی ها را پس از حملات پاریس، در معرض خطر قرار می دهد». خانم می افزود: «دولت تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی عموم مردم به کار می برد».

قرار است بعد از ظهر امروز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، راههای همکاری برای مقابله با تهدیدهای تروریستی و حملات اینترنتی، در پی حملات پاریس، را بررسی کنند.

در این میان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد، در چارچوب اقداماتی که کشورش برای مقابله با تروریسم انجام میدهد، تصمیم کاهش نیروهای مسلح فرانسه برای سه سال آینده لغو شد. وی همچنین به فرماندهان ارتش اطمینان داد که بودجه سالیانه وزارت دفاع از سقف ۳۱٫۴ میلیارد یورو تا سال ۲۰۱۶ کاهش نخواهد یافت.

در همین راستا، سازمان القاعده در یمن مسؤلیت هجوم تروریستی به مجله طنز «شارلی ابدو»ی فرانسوی را به عهده گرفت و اعلام کرد این حمله پاسخی به انتشار تصاویر توهین آمیز به حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) بود. نصر بن علی الأنسی، یکی از جنگجویان سازمان القاعده (در نواری ویدیویی) گفت: «درمورد نبرد مبارک پاریس، ما در سازمان (القاعده در شبه جزیره عربستان) این عملیات را برای انتقام پیامبرمان به عهده می گیریم». وی افزود: «این عملیات به دستور ایمن الظواهری، رهبر سازمان، اجرا شد».