آلیستر برت معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه انگلیس از کاهش ۲۷ درصدی آمار مجروحان در حمله های هوایی به مناطق مورد هدف خبر داد. او افزود «انگلیس با راه اندازی یک اپلیکیشن موفق شد تا مردم را از حملات هوایی قریب الوقوع در مناطقی که مورد هدف حمله های هوایی قرار دارند خبردار کند.»
ستاد رسانه ای و ارتباطات منطقه ای وابسته به دولت انگلیس در خاورمیانه به نقل از برت گفت «این طرح که توسط انگلیس تامین مالی می شود منجر به نجات شهروندان سوریه می شوند. آنها با استفاده از چند دقیقه زمان قبل از آغاز حمله هوایی که ارزش زیادی هم دارد می توانند خود را به جای امنی برسانند.»
او یادآور شد «این اپلیکیشن تا حالا که آمار زخمی های حمله های شدید هوایی در سوریه را تا ۲۷ درصد کاهش داده است.»
پیشتر، رویترز هم گزارشی در این باره منتشر کرده بود. به گزارش این خبرگزاری، افرادی تحرکات جنگنده های روسیه و سوریه و جهت حرکت آنها را زیر نظر دارند. اپلیکیشن الراصد با دریافت این اطلاعات می تواند جهت و اهداف احتمالی جنگنده ها را مشخص کند.
الراصد ضمن انتشار پیام های هشدار آمیز در فیس بوک و تلگرام و توییتر آژیر خطر را در شهرهای تحت کنترل گروه های مسلح اپوزیسیون سوریه به صدا در می آورد.
شرکت هالا سیستمز تولید کننده این دستگاه هشدار دهنده می گوید که این دستگاه توسط کشورهایی مثل انگلیس و کانادا و هلند و آمریکایی و نیز برخی افراد تامین مالی می شود.
ستاد رسانه ای و ارتباطات منطقه ای انگلیس در خاورمیانه گفت انگلیس از طریق شرکت تولیدی حمایت مالی در اختیار این سامانه هشدار قرار می دهد.