Categories: خبر

انهدام یک هسته تروریستی ۱۲ نفره در مراکش

رباط: لطیفه العروسنی

پلیس آگاهی و اداره کل امنیت ملی مراکش با استناد به اطلاعات دقیق اداره اطلاعات موفق به بازداشت ۱۲ مظنون به عضویت در یک گروهک تروریستی و جنایتکار شدند. این گروه در طنجه و کازابلانکا فعالیت می کردند. برخی از آنها دارای سوءپیشینه کیفری و برخی دیگر هم از محکومان سابق در پرونده های تروریستی هستند. برادر یکی از متهمان در صفوف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیکار می کند.

ماموران امنیتی این کشور حدود سه هفته پیش نیز از انهدام یک گروهک تروریستی هوادار داعش خبر دادند. اعضای این گروهک سه جوان ۲۵ -۲۶ ساله بودند که در شهرهای تطوان (شمال) و اغادیر (جنوب) فعالیت می کردند و برای انجام حملاتی با نارنجک و مواد سمی برنامه ریزی کرده بودند.

در اطلاعیه مشترک اداره کل امنیت ملی و اداره اطلاعات آمده تحقیق و تعقیب اعضای این گروه تروریستی نشان داد که آنها در برنامه های جنایتکارانه دیگری از جمله قاچاق و ترویج مواد مخدر و قرص های روانگردان و آدم ربایی و توقیف و باج گیری و درخواست فدیه به واسطه اسلحه سرد و اشک گاز اشک آور و امتلاک خودروهایی با پلاک جعلی دست دارند. این عملیات به منظور تسویه حساب با باندهای جنایتکار دیگر انجام می شده است.

این اطلاعیه افزود مقادیری از اسلحه که در انجام اقدامات جنایتکارانه به کار رفته و نقاب و دستکش و جلیقه ضد گلوله و سلاخ سرد مثل ساطور بزرگ و قطور و دو ترازوی برقی و پنج عدد پلاک ماشین و سی دی و موبایل و رسید بانکی و کارت شناسایی جعلی و چهار دستگاه ماشین و مواد مخدر و پول و اوراق و روزنامه و نشریه   در جریان بازرسی مصادره شد.

متهمان در بازداشتگاه به سر می برند تا نتایج تحقیق دادستانی مسائل تروریسم و همه طرح های جنایتکارانه این گروه تروریستی و ارتباط آن با باندهای جنایتکار دیگر روشن شود.

الشرق الاوسط:
Related Post