روز یکشنبه (۲ سپتامبر) یک فروند موشک بالستیک که توسط شبه نظامیان حوثی از خاک یمن به سمت شهر جازان در سعودی شلیک شده بود توسط پدافند هوایی سعودی منهدم شد.

سپهبد ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف نظامی حمایت از دولت قانونی یمن گفت «این موشک بالستیک که توسط گروه شبه نظامی حوثی وابسته به حکومت ایران از استان صعده یمن به سمت سعودی شلیک شد توسط نیروهای پدافند هوایی کشور در ساعت هفت و بیست و هفت دقیقه رهگیری شد».

او افزود «این موشک به سمت شهر (جازان) پرتاب شده بود و به طور عمدی، مناطق مسکونی و غیر نظامی را هدف گرفته بود. نیروهای هوایی سلطنتی سعودی موفق به رهگیری و انهدام موشک شد و کسی هم در این میان زخمی نشده است».

المالکی یاد آور شد «این اقدام ستیزه جویانه گروه تروریستی و شبه نظامی حوثی بیانگر این است که حکومت ایران هنوز از این گروه مسلح حمایت تسلیحاتی می کند و توانمندی های نظامی در اختیارشان قرار می دهد تا بدین وسیله امنیت و ثبات سعودی و منطقه و جهان در معرض خطر قرار بگیرد. فعالیت های ایران در این راستا، آشکارا بر خلاف قطعنامه های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ سازمان ملل به شمار می رود».

او افزود «پرتاب موشک بالستیک به سمت شهرها و روستاهای مسکونی بر خلاف قوانین بین الملل و اقدام غیر انسانی است».

بیانیه ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن گفت «شبه نظامیان حوثی مورد حمایت حکومت ایران تا کنون ۱۸۵ راکت به سمت سعودی پرتاب کرده اند».