ناآرامی ها در عراق - عکس از آژانس خبری فرانسه

ناآرامی ها در عراق – عکس از آژانس خبری فرانسه

لندن – الشرق الاوسط: سخنگوی نیروهایی که “انقلابیون عشایر عراق” نامیده می شوند اعلام کرده است که رزمندگان آن ها در «دو محور در نزدیکی بغداد هستند» و تاکید کرد: «ما در انتظار فرمان اتاق عملیات برای اجرای ساعت صفر و ورود به بغداد هستیم.»

ابوعبد النعیمی دیروز طی گفتگوی تلفنی از مکانی نزدیک به ابوغریب در غرب پایتخت عراق به “الشرق الاوسط” گفت: «من اکنون با شما از نزدیکی بغداد و دقیقا از ابوغریب صحبت می کنم. ما رزمندگانی داریم که در درون پایتخت پراکنده هستند.» وی اظهار داشت: «جنگجویان ما از دو محور صلاح الدین در شمال و ابوغریب در غرب وارد بغداد خواهند شد» و تاکید کرد «پالایشگاه نفت بیجی و شهرک بیجی، باهمه محله هایش، زیر سیطره انقلابیون عشایر قرار دارند. ما به سوی بغداد پیش رفته ایم و بیجی پشت سر ما قرار گرفته و به این ترتیب همه استان نینوا و صلاح الدین و بیجی زیر سیطره ما است.»

النعیمی درباره علت عدم ورود به سامرا گفت: «سامرا وضع خاصی دارد و ما عمدا وارد آن نشدیم، زیرا اطلاعاتی در دست داریم که می گوید نوری مالکی تصمیم دارد مرقد امامین عسکریین را منفجر سازد و آن را به گردن انقلابیون عشایر بگذارد تا یک فتنه مذهبی را شعله ور سازد. شبیه همان کاری که در دوره ابراهیم جعفری انجام دادند. لذا با آن که مردم و شیوخ سامرا با ما هستند ورود به این شهر را به تاخیر انداختیم.»

سخنگوی انقلابیون عشایر که خود را رهبر قبیله “النعیم”، از قبایل سنی معروف عراق، می داند، ائتلاف با داعش را رد کرد و گفت: «داعش ساخته و پرداخته سازمان های اطلاعاتی ایران است و برای حمایت از بشار اسد راه اندازی شده است». او تاکید کرد: «داعش با پایان کار حاکمیت مالکی کاملا به پایان خواهد رسید.»

ابوعبد النعیمی گفت: «در برخی مناطق نیروهای داعش حدود ۹ درصد هستند، اما سیطره تام از آن ما و در دستان ما است. نه ما داعش را می خواهیم و نه ملت عراق با داعش است.» او افزود: «کسانی که عملیات نظامی را انجام می دهند از انقلابیون عشایر همراه با افسران ارشد ارتش سابق عراق و شمار فراوانی از سربازان آن ارتش و گروه های مقاومت هستند که با اشغالگران آمریکایی جنگیدند.»

او در پاسخ به سوال «آیا این انقلاب از آن اهل سنت عراق است که از پشتیبانی بعثی ها برخوردار است» گفت: «این انقلاب همه عراقیان اعم از شیعیان و سنیان و مسیحیان و عرب ها و کردها و ترکمن ها است و همه روزه صدها تایید و سند حمایت از عشایر وسط و جنوب عراق به دست ما می رسد. دیروز نامه ای از صباح العرمش شیخ عشایر بنی مالک به دستمان رسید که از نوری مالکی تبری جست و در کنار ما ایستاد. آری بعثی ها هم با ما هستند چون اینها فرزندان عراق هستند و نیز کمونیست ها و دیگر احزاب عراقی».

ابوعبد النعیمی گفت: «هدف ما ورود به بغداد و سرنگونی حکومت مالکی و محاکمه او است، زیرا متهم به کشتن عراقیان و تخریب عراق است. ما یک دولت نجات ملی برای تثبیت امنیت و باز تدوین قانون اساسی تشکیل خواهیم داد.»