اخبار ضد و نقیض درباره نقش اسرائیل و تعداد قربانیان
یک منبع نظامی سوری و یک مقام ایرانی از وقوع چندین انفجار در نزدیکی یک فرودگاه نظامی در حومه دمشق به دلیل منفجر شدن انبار مهمات خبر دادند، در این میان مرکز حقوق بشر سوریه از کشته شدن دو تن از نیروهای نظامی سوریه در این انفجار خبرداد.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از رویترز، پیش از این برخی گزارش‌ها احتمال دخالت اسرائیل در این انفجارها را مطرح کرده‌اند اما رسانه دولتی سوریه گفته است مشکلات فنی باعث انفجار در انبار مهمات فرودگاه شده است.
خبرگزاری سانا، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع نظامی گفته است این انفجارها به دلیل منفجر شدن انبار مهمات بوده است.
این خبرگزاری گفته است اتصال کوتاه باعث انفجار در این انبار در بامداد امروز (یک شنبه) شده است.
 مدیر مرکز حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است به خبرگزاری فرانسه گفته است که احتمالا موشک اسرائیلی که از بلندی‌های اشغالی جولان پرتاب شده، دلیل انفجار در این فرودگاه نظامی بوده است.
رامی عبدالرحمن همچنین از کشته شدن دو تن از نیروهای نظامی سوریه در این انفجار خبرداد و افزود: در این حمله موشکی ۱۱ نفر نیز زخمی شده اند البته احتمال افزایش آمار کشته شدگان وجود دارد.
خبرگزاری فرانسه گفته است سازمان اطلاعات هوایی ارتش سوریه در این فرودگاه مستقر است، اما منبع نظامی سوریه گفته است این فرودگاه هدف حمله اسرائیل قرار نگرفته است.
 یک مسؤل در ائتلاف منطقه ای که از رژیم اسد حمایت می کند نیز گفته دلیل این انفجارها تهاجم موشکی به پایگاه هوایی مزه بوده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل هنوز واکنشی به این حملات نشان نداده و انتساب آن به اسرائیل را تایید یا تکذیب نکرده‌ است.
تصاویری که خبرگزاری سانا منتشر کرده، انفجارهای شدید در محل را نشان می‌دهند.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز به نقل از یک فرمانده ایرانی مستقر در سوریه، گفته که این انفجار پس از اتصال سیم برق در انبار مهمات در حومه دمشق اتفاق افتاد.
اسرائیل در ماه‌های گذشته به اهدافی در سوریه حمله کرده و سال پیش نیز متهم بود که به فرودگاه نظامی مزه حمله کرده است.
ماه مه امسال اسرائیل به اهدافی که گفت زیرساخت‌های نظامی ایران در سوریه هستند حمله کرد.