106-07-2016jhjhjghhjghhashghgdhas

منابع اگاه در عربستان سعودی تاکید کردند که عملیات تروریستی در مسجد النبی وشهرهای جده وقطیف بر مبنای یک طرح از پیش برنامه ریزی شده توسط رهبران داعش از سوریه انجام گرفته است.

منابع به “الشرق الاوسط” افزودند که مجریان عملیات انتحاری در عربستان دستورات برای انجام این عملیات را از این سرکردگان داعش دریافت می کردند.

منابع گفتند که هدف داعش از حمله به اماکن مقدسه و در ماه مبارک رمضان القای میزان توان آنها در هدف قرار دادن همزمان چند نقطه دریک آن واحد و زیرسوال بردن توان نیروهای امنیتی با استفاده از ازدحام زائران بیت الله الحرام در دهه آخر ماه مبارک بود.

از سوی دیگر، ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد و شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد این کشور تلگراف تسلیت از رهبران جهان وچهره های سیاسی دریافت کردند.

در همین راستا، ولیعهد عربستان سعودی روزگذشته تاکید کرد که کشور در کمال امنیت است، همچنین گفت: “خدا را شکر می کنم که حال شما خوب است، من می دانم که عملیات ضد تروریستی کار آسانی نیست، و من نیز که هدف حمله تروریستی قرار گرفتم می توانم احساس شما را درک کنم”.او دعای شفا و خیر خادم حرمین شریفین را به ماموران زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر، ژنرال منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی به “الشرق الاوسط” گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که هماهنگی بین فرایندهای مدینه و قطیف وجود دارد، همچنین بمب افکن ها به همان هدف هدایت شدند، و به طور همزمان اجرا شده است”.