بر اثر انفجار در نزدیکی رایزنی فرهنگی ایران در بیروت و نیز دفاتر نمایندگی خبرگزاری و صدا و سیمای ایران، دست کم ۵ نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش‌های اولیه، یکی از انفجارها ناشی از خودروی بمب گذاری شده بوده که فردی انتخاری آن را می‌رانده است و انفجار دوم توسط یک موتورسیکلت بمب گذاری شده به وقوع پیوسته است.

وائل ابوفاعور وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد در دو انفجار تروریستی امروز در منطقه “بئر حسن” در جنوب بیروت پنج نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی شده اند.

رضا خانیان، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با شرق پارسی گفت “سه نفر از محافظان رایزنی فرهنگی ایران که لبنانی هستند بر اثر این انفجارها به شدت مجروح شده اند و دو نفر از کارکنان ایرانی رایزنی فرهنگی ایران هم دچار مجروحیت سطحی شده اند”.

وی افزود: “ساختمان رایزنی فرهنگی ایران هم به شدت تخریب شده و فعلا غیر قابل استفاده است”.

به گفته خبرنگار المیادین در بیروت در ساخت این بمب از تعداد زیادی ساچمه فلزی استفاده شده بود تا بیشترین تلفات را به بار آورد.

بر اساس گزارش ها، عبدالله عزام، گروه جهادی مرتبط با القاعده مسئولیت این دو انفجار را به عهده گرفته و گفته است که هدف این حملات دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت بوده است.

رسانه های لبنانی از دستگیری یک مظنون در محل انفجار در بئر حسن از سوی اطلاعات ارتش این کشور خبر دادند.

طی چند ماه اخیر موجی از انفجارهای تروریستی در جنوب بیروت، دهها کشته و مجروح به جا گذاشته است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ هم بر اثر وقوع دو انفجار شدید در منطقه بئر حسن بیروت و در نزدیکی سفارت ایران چندین نفر از جمله رایزن فرهنگی ایران کشته و دهها نفر هم مجروح شدند.

در آن حملات تروریستی هم گروه عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای به عهده گرفته بود.