تولید «آرامکو» به سطح بی سابقه ای نسبت به سال ۲۰۱۴ رسید

1431365422755186200_0

روز گذشته اعلام شد که میدان نفتی «الوفره» که بین عربستان سعودی و کویت مشترک است و در بخش خشکی منطقه بی طرف بین دو کشور قرار دارد، برای مدت دو هفته تعطیل می شود. این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درباره علت بسته شدن این میدان نفتی منتشر شده است. برخی علت تعطیلی میدان الوفره را انجام تعمیرات و برخی آن را به علت حل و فصل اختلافات فی مابین عنوان کرده اند.

منابع آگاه به «الشرق الأوسط» گفتند که شرکت عربی «شیفرون»، که مدیریت سهم منطقه خشکی عربستان سعودی را بر عهده دارد، پمپاژ نفت از میدان نفتی به بندرگاه الزور را متوقف کرد. بندر الزور در مجاورت میدان نفتی «الوفره» قرار دارد و عملیات صادرات نفت میدان الوفره در آنجا صورت می گیرد.

با توجه به تفاهم نامه صادره توسط مدیریت عملیات مشترک «الوفره»، این میدان نفتی برای انجام تعمیرات دوره ای بسته شده است. این در حالی است که برخی منابع تأکید کردند که علت بسته شدن میدان الوفره، وجود اختلافات است، و پس از آنکه کویت پرونده شرکت را در وزارت کار و امور اجتماعی بست، شرکت «شیفرون» شرکای نفتی خود در کویت را مطلع کرده بود که به علت نداشتن نیروی کار مجبور به بستن میدان نفتی خواهد شد.

در همین راستا، شرکت عربستانی «آرامکو» اعلام کرد که پس از آنکه موفق به تولید روزانه ۹٫۵ میلیون بشکه نفت خام، و تولید روزانه ۱۱٫۳ میلیارد فوت مکعب گاز شد، به رسیدن به سطح رکورد تولید در سال ۲۰۱۴ نزدیک شده است.