انتقاد از مدارسی یهودی در انگلستان که عکس زنان را از کتاب های درسی حذف می کنند

پیش از این ملاحظاتی در خصوص «کوتاهی در حمایت دانش آموزان از افراط گرایی» به مدارس اسلامی داده شده بود

انتقاد کمیسیون ارزیابی آموزشی آفستد انگلستان از دو مدرسه یهودی در منطقه ستامفورد هیل در شمال لندن – عکس از روزنامه گاردین

دفتر ارزیابی آموزشی انگلستان (آفستد) ، که یک نهاد آموزشی رسمی برای نظارت بر استانداردهای آموزش و پرورش در انگلستان است، دو مدرسه پسرانه یهودی در شمال لندن پایتخت این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد، و گفت: «این مدارس دانش آموزان را برای زندگی مدرن انگلیسی آماده نمی کنند، و ارزش های انگلیسی که بر اساس بخشش و احترام به دیگر ادیان است را نادیده می گیرند».

بازرسان کمیسیون «افستد»، در گزارش هایی که روز گذشته و روز پیش از آن منتشر شد، می گوید استاندارهای آموزشی در دو مدرسه، که یکی از آن ها تصاویر زنان را از کتاب های آموزشی خود حذف کرد، دانش آموزان را برای شرکت در جامعه مدرن انگلستان واجد شرایط نمی کند. گزارش متعلق به مدرسه  «یتیف لایف» که ۷۹۴ دانش آموز ۳ تا ۱۳ ساله را در خود جای داده است، می گوید: «این مدرسه عکس های زنان را در کتاب های درسی مدرسه پوشانده و یا آن ها را تا حد زیادی تغییر داده است». این نهاد همچنین آموزش درس ها با زبان «ییدیش»، که بر اساس گفته بازرسان «افستد» مانع پیشرفت دانش آموزان در مهارت خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی می شود را مورد انتقاد قرار داد.

اما گزارش دوم مربوط به استانداردهای مدرسه ابتدایی « پیس آهارون» بود که به طور خلاصه می گوید: « همگی دانش آموزان اتفاق نظر دارند که نقش زنان به مراقبت از کودکان، تمیز کردن خانه و پخت و پز محدود می شود». این گزارش سطح آموزشی مدرسه را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید: «سطح آموزشی مدرسه در سطح مورد انتظار از یک مدرسه مستقل نیست و مناسک مذهبی را بر استانداردهای آموزشی مقدم می داند».

شایان ذکر است که همین کمیسیون پیش از این هفت مدرسه مسقل اسلامی در منطقه «تاور هاملتس»، شرق لندن، را در کوتاهی کردن از وظایف خود در حمایت کودکان از افراط گرایی مورد انتقاد قرار داده بود. مایکل ویلی شاو بازرس ارشد کمیسیون «افستد» ، در یادداشتی به وزارت آموزش و پرورش، توصیه هایی برای اتخاذ اقدامات لازم نسبت به این مدارس فرستاده بود. این یادداشت ذکر کرده بود که مدارس مستقل برنامه های درسی «محدود و بسته ای» را ارائه می دهند که  شرایط لازم برای تعامل دانش آموزان با زندگی مدرن جامعه را فراهم نمی کند و آن ها را در برابر گروه های افراطی و تندرو آسیب پذیر می سازد.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post