یک نهاد حقوق بشری یمن روز یکشنبه (۱۴ اکتبر) بازداشت عبدالله العلفی فعال بهایی و سخنگوی جامعه بهایی یمن را محکوم کرد. العلفی توسط گروه انصار الله وابسته به حوثی ها به مکان نامعلومی منتقل شده است.
به گزارش الشرق الاوسط سازمان دفاع از حقوق بشر و آزادی سام که مقر آن در ژنو است در بیانیه ای اعلام کرد «این فعال بهایی در روز ۱۱ اکتبر بازداشت شد. این اقدام تاسف بار در حالی صورت می گیرد که جامعه بهاییان یمن به دنبال تسلط شبه نظامیان حوثی بر صنعا در معرض ظلم و ستم غیر موجه قرار دارند. بهایی ستیزی حوثی ها با موج شدید تبلیغات رسانه ای توسط عبد الملک حوثی سرکرده شبه نظامیان حوثی همراه شده است. »
این سازمان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط عبد الله العلفی و همه زندانیان سیاسی و روزنامه نگارانی شد که سالهاست در زندان های حوثی ها بدون محاکمه دربند هستند!
این ارگان حقوق بشری یمن از همه طرف های درگیر در یمن خواست تا آزادی بیان و اندیشه را رعایت کنند و به باورهای دیگری احترام بگذارند و از حق آزادی بیان و اندیشه دفاع کنند.
سازمان ملل پیشتر گفته بود «آمار زندانیان در بازداشتگاه های گروه حوثی در صنعا ۲۴ نفر گزارش شده که از این تعداد ۲۲ نفر (۸ زن و کودک) بهایی هستند. شهروندان بهایی به اتهام «ارتداد و آموزش آیین بهایی و جاسوسی» بازداشت شده اند».