درگیری‌ها به دادگاه کشیده شد

قاهره: شیماء مکاوی

با بالا گرفتن اختلافات و درگیری‌ها میان شیرین عبدالوهاب، خواننده معروف مصری و موسسه‌های هنری و فرهنگی، انتشار آلبوم جدید وی در مصر از سوی اداره مرکزی آثار هنری این کشور ممنوع اعلام شد.
به گزارش الشرق الاوسط، گفته می‌شود این اختلاف بر سر امور مالی و حق پخش و تولید بوده‌است.
آلبوم جدید شیرین با عنوان «نسّای» (فراموش‌کننده) که در «یوتیوب» پخش شده‌است، تعداد بازدید بسیار بالایی داشته، به طوری که این آهنگ تاکنون بیش از ۱۶ میلیون بازدید را به خود اختصاص است.
اختلاف میان شیرین و شرکت «نجوم رکوردز» یکی از شرکت‌های وابسته به «مؤسسه هنری نیل» بر سر شرایط قرارداد فیمابین است، به طوری که شرکت مذکور شیرین را به عدم پرداخت ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار پوند مصری (معادل ۲۶۶ هزار دلار) متهم کرده‌است. این همان مبلغی است که شرکت به شیرین پرداخت کرده بود، اما وی حق پخش آلبوم را به شرکت دیگری واگذار کرده‌است.
حسام لطفی، وکیل شیرین در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «اختلاف بین شیرین و شرکت «نجوم رکوردز» از ۶ ماه پیش آغاز شده بود، چرا که شرکت مذکور نتوانسته بود خواسته‌ها و انتظارات وی برای این آلبوم را برآورده سازد، به همین دلیل این قرارداد با توافق دو طرف فسخ شد. سپس ما آهنگ‌های این آلبوم را در یوتیوب منتشر کردیم».
وی افزود: «شرکت مذکور با ارائه شکایت به دادگاه خواستار بازگشت هزینه‌های خود برای این آلبوم شد و پرونده نیز به دادگاه مربوطه ارجاع داده شده‌است».
حسام لطفی در ادامه یادآور شد: «آلبوم «نسای» در حال حاضر با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست و در یوتیوب موجود است. شرکت مذکور هیچ گونه حقی در آن ندارد و دادگاه این اختلاف را فیصله خواهد داد، به همین دلیل پس از اینکه این اختلاف به اداره مرکزی آثار هنری ابلاغ شد، آلبوم مذکور مجدداً در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، چرا که پخش مجازی آلبوم، نیازی به مجوز اتحادیه ندارد».
آلبوم «نسای» ۱۲ آهنگ دارد. «یوتیوب پریمیر» این امکان را برای شنوندگان فراهم می‌سازد که آهنگ‌ها را نامگذاری کنند، در همین راستا شیرین آهنگ‌های خود را بدون نام منتشر کرد و شنوندگان نام آهنگ‌ها را انتخاب کردند.