سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است علیرضا جهانبخش لژیونر تیمش و بازیکن باشگاه برایتون انگلیس تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرز آمادگی می‌رسد، تیمی که با سریالی از مصدومیت‌ها روبرو است.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از رویترز، جهانبخش تابستان سال گذشته میلادی پس از سپری کردن فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ به عنوان آقای گل لیگ برتر هلند، از تیم آلکمار به تیم لیگ برتری برایتون انگلیس ملحق شد.
مصدومیت از ناحیه همسترینگ موجب شد تا وینگر ۲۵ ساله ملی پوش ایرانی، تأثیر کمی از خود در تیم انگلیسی برجای گذاشته و همین موضوع ابهاماتی را در خصوص حضور وی در تیم ملی کشورش در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا ایجاد کند.
کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» در خصوص وضعیت این بازیکن گفت: از دید پزشکی و فنی، ما باور قوی داریم که جهانبخش به موقع برای این مسابقات ریکاوری خواهد کرد، اگرچه احتمالاً او بازی اول مقابل یمن دوشنبه ۷ ژانویه (۱۷ دی) را از دست خواهد داد.
نام جهانبخش در فهرست ۲۳ نفره نهایی اعلام شده از سوی سرمربی پرتغالی گنجانده شد اما براساس مقررات سرمربی‌ها می‌توانند در صورت نیاز و با ارئه ادله پزشکی، حداکثر تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز نخستین بازی بازیکنی جایگزین را معرفی کنند.
تیم تحت هدایت کی روش به رغم در اختیار نداشتن «سعید عزت‌اللهی»، «علی قلی‌زاده» و «صادق محرمی» به دلیل مصدومیت، یکی از گزینه‌هایی محتمل قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.
با این وجود، ایرانی‌ها در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در برابر تیم‌های بزرگی همچون مراکش، پرتغال و اسپانیا نمایش امیدوارکننده و تحسین‌برانگیزی را از خود برجای گذاشتند و سرمربی این تیم معتقد است بداقبالی موجب شده تا تیمش همان فرم تورنمنت تابستان سال گذشته را حفظ نکرده‌است.
وی در این باره گفت: پس از جام جهانی، ما با عملکردهای خوبی که در روسیه داشتیم لحظات خوبی را سپری می‌کردیم؛ بازی‌هایی درخشانی که این بخت را برای بسیاری از بازیکنان ما به وجود آورد تا زندگی و فوتبال در تیم‌های خوب اروپایی را تجربه کنند اما متأسفانه از ماه سپتامبر با سیلی از مصدومیت‌ها مواجه شدیم.
کی روش تأکید کرد: اما تیم ما بر پایه‌هایی مستحکم بنا شده و شناخت خوبی بین بازیکنان وجود دارد؛ تنها چیزی که نیاز داریم این است تا تمام این سختی و مصائب را به قدرت و اصرار تبدیل کنیم و نهایت سعی مان را خواهیم کرد.