احزاب آمریکایی خواستار صیانت از انتخابات در برابر حملات الکترونیکی روسیه شدند

واشنگتن: معاذ العمری

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس سنا و نمایندگان آمریکا، دو حزب جمهوری خواه و دموکرات خواستار حفاظت از سلامت انتخابات شدند.
به گزارش الشرق الأوسط، بعد از اتهام روسیه به هک کردن سیستم انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری بر رای دهندگان، دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا خواستار حفاظت امنیتی انتخابات از هرگونه نفوذ الکترونیکی و تهدیداتی شدند که نتایج انتخابات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ترس از هک شدن و تهدیدهای الکترونیکی، باعث شده است تا دو حزب سیاسی بزرگ آمریکا در نگرانی به سر ببرند. آنها می‌ترسند که در انتخابات مجلس سنا و نمایندگان آمریکا به فراکسیون اکثریت دست پیدا نکنند و در نتیجه نتوانند باعث ایجاد تغییر در رهبران ارشد سیاسی کنگره شوند.
دو نماینده کنگره آمریکا خواستار تظاهرات مردمی شدند تا دولت آمریکا را مجبور به حفاظت از پایگاه‌های انتخابات کنگره در نوامبر آینده کنند.
آنها همچنین خواستار بالابردن میزان امنیت سایبری و جلوگیری از هر گونه حمله الکترونیکی شدند.
در این راستا جون کاتکو نماینده حزب جمهوری خواه، مایک کویگلی نماینده حزب دموکراتیک با کمک دکتر جی هالدیرمان مدیر مرکز امنیت فنی و گروه کامپیوتر در دانشگاه میشیگان، در حال آماده سازی برای یک تظاهرات مردمی در ایالت الینوی هستند.
این دو نماینده در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند دخالت‌های خبیث روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شد مردم آمریکا نسبت به انتخابات آگاهی بیشتری پیدا کنند. چرا که این کشور قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ اقدام به هک ۳۶ سیستم انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا کرد.
آنها همچنین افزودند که این هکرها توانستند به پایگاه اطلاعاتی که شامل اطلاعات محرمانه ملت آمریکا است دست پیدا کنند که از جمله آنها تاریخ تولد، گواهینامه‌های رانندگی و شماره بیمه اجتماعی آنها است.
آنها افزودند «شانس آوردیم که دفعه قبل عملیات شمارش آراء را دستکاری نکردند ولی هیچ کس تضمین نمی‌کند که در سال ۲۰۱۸ با همین شیوه‌های خود مرتکب چنین کاری نشوند. بنابراین باید حتی الامکان از دستاوردهای دموکراسی حفاظت کنیم».
این نمایندگان در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که سیستم کمکی امنیت سایبری در اختیار مردم قرار می‌دهد. از سوی دیگر برای مسئولان انتخابات دوره‌های آموزشی فشرده برگزار می‌کنند تا نقاط ضعف را بررسی کرده و از توسعه آنها جلوگیری کنند.
آنها همچنین خواستار پشتیبانی امنیتی نیروهای فدرال برای جلوگیری از رخنه الکترونیکی در انتخابات شدند.