امدادرسانی مرکز اقدامات بشردوستانه ملک سلمان به یمنی‌ها

مرکز کمک رسانی و اقدمات بشردوستانه ملک سلمان در ریاض روز گذشته از امضای ۶ توافقنامه با سازمان‌های جامعهٔ مدنی برای تقدیم کمک‌های انسانی به یمن خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، دکتر عبدالله الربیعه مشاور دربار پادشاهی و سرپرست این مرکز روز گذشته در پایگاه این مرکز در ریاض این توافقنامه‌ها را امضا کرد.
اولین توافقنامه مختص مرحلهٔ نهم و دهم طرح توانبخشی کودکان به کارگرفته شده توسط حوثی‌ها به ارزش ۲۹۹ هزار دلار آمریکایی است که ۸۰ کودک و ۸۰ نفر از اولیای آنها به‌طور مستقیم و هزار و ۹۲۰ نفر دیگر به‌طور غیر مسقیم در استان مارب از آن استفاده می‌کنند.
توافقنامهٔ دوم در خصوص تمدید طرح امدادرسانی آب و بهداشت محیطی برای آوارگان استان الحدیده و مدیریت‌های آن به ارزش ۲۴۱ هزار دلار آمریکایی است که سه هزار و ۵۰۰ نفر از آن استفاده می‌کنند.
توافقنامهٔ سوم برای آماده‌سازی و راه‌اندازی مرکز بهداشتی الجعده در مدیریت حیران در استان حجه به ارزش ۲۸۰ هزار دلار است که ۱۸ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند.
توافنامهٔ چهارم برای آماده‌سازی و راه‌اندازی مرکز پزشکی و جراحی چشم به ارزش ۹۷۷ هزار دلار در استان مارب است که ۳۰۰ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند.
توافقنامهٔ پنجم برای عملیات امدادرسانی آب و بهداشت محیطی آوارگان مدیریت‌های حرض، میدی و حیران در استان حجه به ارزش ۳۵۲ هزار دلار است که ۶ هزار و ۲۴۰ نفر از آن استفاده می‌کنند.
اما ششمین توافقنامه برای امدادرسانی به مجروحان یمنی در سعودی به ارزش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سعودی است که ۱۰۰ مجروح یمنی از آن استفاده می‌کنند و شامل تقدیم مراقبت کامل پزشکی از مجروحان در مداوا، داروها، عمل‌ها و دیگر خدمات پزشکی است.