جام آسیا پس از ۲۳ سال به ابوظبی برمی گردد.. ۱۱ تیم عربی به دنبال دستاورد تاریخی

ابوظبی: علی القطان

چشم همه دوستداران فوتبال در قاره زرد به سمت ابوظبی است. جام‌ملت‌های آسیا امشب با بازی افتتاحیه بین امارات-بحرین در ورزشگاه زاید ابوظبی با حضور ۲۴ تیم از جمله ۱۱ تیم عربی آغاز می‌شود.

به گزارش الشرق الاوسط، تنها چند ساعت تا آغاز هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا باقی مانده‌است. هرچه به دیدار افتتاحیه نزدیک می‌شویم شور و هیجان بیشتری، قاره کهن را فرا می‌گیرد. رقابت‌هایی که

در این دوره با حضور مدعیان فراوانی به انجام می‌رسد و ۲۴ تیمی شدن مسابقات، آن را همه گیرتر و جهانی‌تر کرده‌است.

ایران و قطر تنها کشورهایی هستند که تا پیش از این ۲ بار از این بازیها میزبانی کرده‌اند و با برگزاری هفدهمین دوره این بازیها، امارات هم به سومین کشوری تبدیل می‌شود که ۲ بار از این بازیها میزبانی کرده‌است.

اماراتی‌ها وزن بیشتر مراسم افتتاحیه را به موسیقی، آواز و رقص اختصاص داده و معتقدند می‌خواهند شادی و نشاط و اهمیت فوتبال را در جهان به رخ بکشند و نگاهی جهان‌شمول خواهند داشت.
میزبانی قبلی اماراتی‌ها در جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۹۶ بود که با حضور این تیم در فینال و کسب عنوان نایب قهرمانی همراه شد.
مطابق عرف و انتظار، اماراتی‌ها از میهمانان ویژه ای برای حضور در مراسم افتتاحیه این مسابقات دعوت کرده‌اند تا از ابتدا اعتبار خاصی به این تورنمنت بزرگ آسیایی ببخشند.

در فهرست میهمانان خارجی افتتاحیه نام‌های مختلفی دیده می‌شوند. از جمله مهم‌ترین آنها پیتر سیلورستون، مدیر تجاری باشگاه آرسنال است. کیت هریس، نایب رئیس باشگاه اورتون هم دیگر چهره مهم دعوت شده خواهد بود. همچنین سباستین کو (یکی از مدیران برگزار کننده المپیک لندن)، آرتی داباس، کیت پیلی، پترس پترس (رئیس هواپیمایی امارات)، پائولو بیلینو و دیوید تیلور هم از سوی مسئولان امارات برای حضور در افتتاحیه دعوت شده‌اند.
بازی افتتاحیه هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه زاید ابوظبی به قضاوت ادهم مخادمه اردنی برگزار می‌شود.