حجت الاسلام کاظم صدیقی

حجت الاسلام کاظم صدیقی

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هیچ یک از مراکز هسته ای کشور قابل تعطیل کردن نیست، گفت: در مذاکرات احترام متقابل باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی»در دومین خطبه نماز جمعه تهران، خودونمازگزاران جمعه رابه تقوا و عبادت خداوندوترک گناه بخصوص گناهان لسانی و زبانی در ماه های رجب، شعبان و رمضان توصیه کرد و افزود: تقوا خیر آخرت است.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات اخیر هسته ای در وین ادامه داد: ۶ ماه از مذاکرات اولیه گذشته و باید براساس توافق اولیه به توافق نهایی برسیم، بنابراین دور جدیدی از مذاکرات در حال انجام است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای و مخالف نبودن ایشان با این مذاکرات اظهار داشت: لازمه زنده بودن ارتباط باکشورهای جهان است و رهبرمعظم انقلاب ازاصل مذاکره حمایت کردند، اما این مذاکرات به نقطه حساسی رسیده است.

وی مساله هسته ای را موضوعی ملی دانست وتصریح کرد: چندین سال است مردم ایران انرژی هسته ای را به عنوان یک حق مسلم، سرمایه عظیم، امری بازدارنده و جهشی جدید در علوم می دانند و مرتب شعار دادند، انرژی هسته ای حق مسلم ما است.

صدیقی تصریح کرد:این حق، حقی قانونی، وجدانی، ملی ودینی است و اسلام نمی پسندد جامعه اسلامی زیر یوغ کافر باشد و راهی جزء توسعه علم هیچ راه دیگری برای تامین عزت مان در دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به ترور و شهادت دانشمندان هسته ای کشورمان اظهار داشت: انرژی هسته ای شهیدانی مانند شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی داده و از ما قربانی گرفته است که هرکدام از آنها یک عالم و اهل نماز شب بودند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملت ما خون و قربانی داده تا نعمت انرژی هسته ای را داشته باشد، لذا مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز را رعایت کنند تا دانشمندان ما بدون مانع کار خود را پیش ببرند.

وی با برشماری خطوط قرمز هسته ای از دیدگاه خود ادامه داد: صحبت درباره سانتریفیوژها نوعی باج دادن و زیاده طلبی است و حتی در «ان پی تی» هم انرژی هسته ای را حق تمامی کشور ها می دانند و اگر در مذاکرات بخواهیم در باره میزان غنی سازی صحبت کنیم، باید این میزان متناسب با نیاز های کشور باشد.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: نباید مذاکرات و توافق به جایی برسیم که نیاز ما را دشمن تشخیص دهد، بخصوص در زمینه راکتور هسته ای تهران نباید به دشمن اعتماد کرد و باید در قرارداد استقلال کشور حفظ شود.

وی اظهار داشت: در جهان رژیم اربابی دیگر حاکم نیست ،زیرا امام (ره) صولت و هیمنه آمریکا را شکست و گذشت زمانیکه آمریکا برای خودش قدرتی بود.

صدیقی تصریح کرد:بنابراین مساله تشخیص نیازمابه آنهاارتباطی نداردوکشوری مستقل هستیم و مردم ما انقلابی و شهادت طلب هستند و در آنجایی که برای عزت ما مضر باشد و بخواهند با سربلندی ملت کسی بازی کند، مردم ایران زیر بار نخواهد رفت.

خطیب نماز جمعه تهران دیگر خطر قرمز در مذاکرات هسته ای را حفظ ماهیت راکتور هسته ای اراک اعلام کرد و اظهار داشت: مساله بعدی این است که این قرارداد باید متوازن و متقابل و همزمان با رفع تحریم ها باشد اما ایران برخی کارهایی می کند که پیشاپیش بوده ولی در مراحل بعدی باید این مشکلات رفع، همه تحریم ها برداشته و احترام متقابل مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد:خواست ملت ایران این است که هیچ یک ازمراکز هسته ای تعطیل نشود و هیچ کس هم حق معامله در این زمینه را ندارد.

صدیقی درباره بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه هوا فضای سپاه افزود:انواع ابزار دفاعی را سپاه پاسداران بااتکا به نیروهای داخلی در ابعاد جهانی توانسته است بسازد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در این بازدید باز هم تاکید کردند که «ما می توانیم» ولی متاسفانه در بخشی از مدیریت های کشور این پیام دریافت نمی شود و خداوند همه را هدایت کند.

وی از وزارتخانه های کشور، اطلاعات، ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش خواست به وضعیت فرهنگی کشور بیشتر توجه کنند و گفت: دستگاه های فرهنگی باید احساس تکلیف شرعی کنند، زیرا این کشور، کشور اهل بیت (ع)، امام حسین (ع) و قرآن است، لذا این وزارتخانه ها هم در عزل و نصب های تدین را مورد نظر قرار دهند و بیشتر به دنبال ارتقای فرهنگ کشور باشند.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از بی حجابی در مراکز شهر اظهار داشت: در برخی مناطق شهرتهران بی حجابی کامل و دربرخی از موارد روسری هااز سرها برداشته شده است و انواع ابتذال ها از طریق ماهواره و شبکه های اینترنتی به خانواده ها راه می یابد.

صدیقی گفت:مقام معظم رهبری فضای مجازی را موضوع بسیار حساسی می دانند به طوری که گروهی را با ریاست رییس جمهوری مشخص کردند تا این مسایل را کنترل کنند و در کشورهای دیگر نیز همینطور است که نمی گذارند نرم افزارهایی که بُعد جاسوسی، امنیتی و اقتصادی دارد، آزاد باشد.

وی گفت: همه باید به قانون عمل کنیم به خصوص ما که مسلمانیم و نسبت به دین تعهد داریم باید به داد جوانان و دخترانمان برسیم تا گناه شایع نشود و این مساله ازطریق امر به معروف و نهی از منکر که در قانون اساسی نیز آمده است، مطرح می شود.