نشست شورای عالی اتحاد امارات در حاشیه مراسم روز برگزار شد

امارات روز گذشته چهل و هفتمین سالگرد بنیانگذاری دولت را با مشارکت‌های رسمی و مردمی در سراسر کشور جشن گرفت و مراسم متنوعی از جمله نمایش‌های هوایی، مناظر مختلف به رنگ پرچم امارات و جشنواره و کنسرت‌های موسیقی در تمامی نقاط امارات برگزار شد.
به گزارش الشرق الاوسط، جشن رسمی روز ملی امارات در ورزشگاه شیخ زاید در ابوظبی، پایتخت امارات، با حضور رسمی مقامات این کشور و با شعار «این است زاید… این است امارات» برگزار شد.

در این مراسم به منظور بزرگداشت شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بنیانگذار دولت امارات، تصاویری از زندگی و میراث وی به نمایش گذاشته شد، به خصوص اینکه مراسم امسال ویژگی منحصر به فردی داشت، چرا که با صدمین سالگرد تولد شیخ زاید بن سلطان و چهل و هفتمین سالگرد اتحاد امارات همزمان شده‌است.
در این مراسم داستان زندگی شیخ زاید، بنیانگذار دولت امارات به نمایش گذاشته شد، زندگی آن مرد بزرگی که الهام بخش بسیاری از افراد بوده و با آرزوها و آرمان‌های بزرگش متمایز شد و توانست پایه‌های امارات امروز که به توسعه و موفقیتش معروف است را بنیان گذارد.
در حاشیه مراسم، نشست شورای عالی اتحاد روز گذشته به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس دولت امارات، رئیس مجلس وزیران (نخست‌وزیر) و حاکم دبی برگزار شد.
در این نشست شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده ارشد نیروهای مسلح، شیخ سلطان القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه و شیخ حمید النعیمی عضو شورای عالی و حاکم عجمان نیز حضور داشتند.
اعضای شورای عالی اتحاد در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از رهبران و مردم جهان که در شادی امارات در روز ملی این کشور شرکت کردند، تأکید کردند: «جشن‌های روز ملی نشان‌دهنده انسجام ملی امارات و در راستای تقویت روحیه اتحاد و ارزش‌هایی است که توسط شیخ زاید بنیان نهاده شده‌است».
در این نشست همچینین ضمن تأکید بر دیپلماسی امارات که جایگاه این کشور را در نقشه جهانی تثبیت و متمایز کرده، به جهت‌گیری‌های آینده کشور و تمرکز بر تغییر و تحولات منطقه و جهان پرداخته شد.
در پایان نشست نیز شورای عالی اتحاد بر عملکرد عالی دولت برای ایجاد آینده ملی پایدار بر پایه تعالی، خلاقیت و دانش اشاره کرد.