در راستای افزایش تولید مشتقات پتروشیمی؛
امارات منطقه ویژه پالایشگاهی «الرویس» را توسعه می‌دهد
ابوظبی : «الشرق الاوسط»
امارات متحده عربی در نظر دارد عملیات توسعه منطقه «الرویس» را افزایش دهد، تا از طریق مجتمع پالایشگاهی نفت و پتروشیمی آن را به یکی از بزرگترین اماکن صنعت نفت در جهان مبدل سازد.
به گزارش الشرق الاوسط، روز گذشته امارات از هویت جدید این شهر که واقع در غرب پایتخت قرار گرفته، پرده برداری کرد.
شیخ حمدان بن زاید آل نهیان، نماینده حاکم در منطقه الظفره با اشاره به این امر که الرویس یک مرکز جهانی برای صنایع مختلف به خصوص صنعت نفت و گاز به شمار می‌رود، ستون و بستری مهم در اقتصاد امارات و مقصدی مهم برای ساکنان و بازدید کنندگان منطقه الظفره است.
این شهر نقش بسزایی در توسعه بخش پالایش و پتروشیمی و به روز رسانی و ارتقاء زیرساخت‌های الرویس را ایفا می‌کند و در سال‌های آینده نیازهای تغییر کیفی شرکت «ادنوک» در مجتمع صنعتی این شهر را فراهم می‎‌سازد.
براساس اطلاعات منتشر شده، انتظار می‌رود پروژه‌های جدید تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد محلی در الرویس و الظفره خواهد داشت.
شرکت «أدنوک» ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید را در دست اجرا دارد تا تعداد کل واحدهای مسکونی را به بیش از ده هزار واحد برساند.
دکتر سلطان الجابر وزیر دولت و رئیس اجرایی «أدنوک» گفت : سرمایه‌گذاری برای توسعه شهر الرویس در راستای دستورات حاکمیتی امارت برای توسعه و گسترش اقتصاد ملی است، به طوری که سهم بسزایی در نوسازی زیرساخت‌های شهری و ارتقاط سطح معیشتی ساکنان آن و بهبود اقتصاد محلی در منطقه الظفره و دولت خواهد داشت.
انتظار می‌رود استراتژی جدید «أدنوک» در زمینه پالایش نفت و پتروشیمی تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی را فراهم سازد و ۱% به تولید ناخالص داخلی بیفزاید.