کمک ۲۷ میلیون دلاری امارات به دانش‌آموزان جنگ‌زده و آسیب دیده
صندوق “عبدالعزیز الغریر” طرح آموزش پناهندگان را شروع می‌کند
صندوق خیریه‌ای “عبدالعزیز الغریر” مرحله اول طرح آموزش پناهندگان را به طور رسمی در دبی آغاز کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این طرح در راستای حمایت از پناهندگان با ارزش ۱۰۰ میلیون درهم معادل ۲۷٫۲ ملیون دلار راه‌اندازی شد.
طرح صندوق عبدالعزیز قرار است مبلغ اختصاص یافته را در طی ۳ سال جهت حمایت از برنامه‌های آموزشی دانش‌‌آموزان و دانشجویان پناهنده هزینه کند.
شایان ذکر است این افراد اتباع کشورهای جنگ‌زده و آسیب دیده هستند که در امارات متحده عربی، لبنان و اردن مستقر شدند.
عبد العزیز الغریر رییس صندوق خیریه آموزشی امارات در این باره گفت: «فرهنگ بخشندگی را از  شیخ زاید آل نهیان موسس امارات متحده عربی به ارث بردیم.. و ما سعی می‌کنیم این مسیر بزرگانمان در عرصه کارهای انسان‌دوستانه را ادامه دهیم».
راه‌اندازی طرح خیریه‌ی این صندوق با فصل آغاز مدرسه در ماه سپتامبر جاری همزمان شده است.
در مرحله اول این طرح قرار است مبلغ ۱۲٫۲ میلیارد دلار به طور مستقیم به مؤسسه‌های آموزشی و انسان‌دوستانه معروف داده شود تا ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع دبیرستان و دانشگاهی از آن بهره‌مند شوند.
همچنین قرار است این هزینه‌ها صرف مهارت‌های علمی و فنی افراد نیازمند شود تا بتوانند به رشد و شکوفایی برسند و آینده‌ای خوب داشته باشند.
از سوی دیگر «هیا بنت الحسین» همسر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست‌وزیر کشور امارات و حاکم دبی گفت: «طرح آموزشی صندوق عبدالعزیز برای تامین مالی و درسی ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از پناهندگان، تاثیر مثبت و مستقیمی بر آینده آنها می‌گذارد».
اما مدیر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ابوظبی در این خصوص گفت: «با توجه به افزایش تنش‌ها در سرتاسر جهان، نیاز بیشتری به همکاران جدید و حامی بخش آموزش و کارهای انسان‌دوستانه داریم».
این صندوق همچنین با همکاری هلال احمر امارات و هماهنگی کمیساریای عالی امور پناهندگان، به کودکانی که بر اثر جنگ و بلایای طبیعی در کشورهایشان قادر به پرداخت هزینه‌های درسی نیستند، تامین مالی می‌کند.