هیات وزیران امارات متحده عربی از اعطای امتیازات ویژه برای افراد بالای ۵۵ سال خبر داد.
به گزارش الشرق الأوسط، طبق آخرین تصمیمات این هیات قرار است به افراد بالای ۵۵ سال ویزای بلندمدت اختصاص داده شود.
این تسهیلات شامل اقامت بلندمدت و ایجاد شرایط محیطی مناسب برای بازنشستگان است.
 همچنین کسانی که می‌خواهند برای استراحت و یا سرمایه گذاری در چارچوب سیستم مالی پایدار و با کیفیت در این کشور اقامت کنند می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.
این قانون شامل اعطای اقامت ۵ ساله به افراد است. از سوی دیگر این اقامت برای افراد بالای ۵۵ سال طبق شرایط خاص به طور خودکار تمدید می‌شود.
از جمله شرایط تمدید اقامت، سرمایه گذاری به میزان دو میلیون درهم و یا داشتن پس اندازی به همین اندازه است. از سویی دیگر داشتن درآمدی به میزان بیست هزار درهم در ماه نیز فرد را حائز برخورداری از این تسهیلات می‌کند.
شایان ذکر است که این طرح قرار است از ابتدای سال ۲۰۱۹ اجرا شود.
در جلسه اخیر این هیات که ریاست آن را شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس امارات متحده عربی بر عهده دارد تاکید شده که دولت امارات تمام تلاش‌های خود را برای تحقق اهداف خود در تمامی زمینه‌های ملی انجام می‌دهد که از جمله آنها تقویت اقتصاد ملی است.
از جمله برنامه‌های هیات دولت حمایت از بخش تولید با پایین آوردن هزینه برق است که قرار است این اتفاق از فصل پایانی سال میلادی جاری صورت بگیرد.
 از جمله برنامه‌هایی که قرار است در این زمینه اجرا شود استفاده کمتر از انرژی‌هایی غیردوستدار طبیعت است.
در جلسه هیات دولت امارات که در کاخ ریاست جمهوری ابوظبی و با حضور شیخ سیف بن زاید آل نهیان نائب رئیس این هیات و وزیر کشور امارت و همچنین شیخ منصور بن زاید آل نهیان معاون هیات دولت و وزیر امور ریاست دولت تشکیل شد.