نتایج بازی‌های امروز جام ملت‌های آسیا غیرمنتظره بود و قطر و امارات به ترتیب با پیروزی مقابل کره جنوبی و استرالیا توانستند به نیمه‌نهایی برسند.
با برگزاری دو بازی امروز، تکلیف تمام تیم‌های مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مشخص شد و بعد از ایران و ژاپن که دیروز با شکست دادن چین و ویتنام، به نیمه‌نهایی رسیده بودند، امروز قطر و امارات با پیروزی بر کره جنوبی و استرالیا راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.
در یک بازی نسبتاً پایاپای، با اشتباه مسلم مدافع استرالیا، علی مبخوت برای امارات گل زد تا میزبان به مرحله نیمه نهایی صعود کند و استرالیایی‌ها به خانه برگردند.
از سوی دیگر، در یک بازی نه چندان جذاب، تیم ملی قطر با یک گل عبدالعزیز حاتم کره جنوبی را شکست داد و یکی دیگر از شگفتی‌های جام ملت‌ها را رقم زد.
سه‌شنبه فضای ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی کاملاً در اختیار هواداران اماراتی خواهد بود و قطر یک بار دیگر در حضور تماشاگران معدودی باید به میدان برود.
نکته مهم این دوره از جام ملت‌ها، غیبت فینالیست‌های دور قبل در مرحله نیمه‌نهایی است. استرالیا و کره جنوبی در دور قبل این مسابقات به فینال رسیده بودند اما در این دوره در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شدند و حتی به نیمه‌نهایی هم راه نیافتند.